بررسی میزان موفقیت مدیریت دانش از دیدگاه پرستاران شاغل در مراکز آموزشی و درمانی شهر رشت
بررسی میزان موفقیت مدیریت دانش از دیدگاه پرستاران شاغل در مراکز آموزشی و درمانی شهر رشت
راضیه قرباندوست1 معصومه شریفی2
1) کارمند دانشگاه علوم پزشکی گیلان
2) کارمند دانشگاه علوم پزشکی گیلان
محل انتشار :
چهارمین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار(4icmba.ir)
چکیده :
مقدمه و هدف : ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ ﻳﻜﻲ از ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺆﺛﺮ در ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ سازمان ﻫﺎ و ﻛﺴﺐ ﻣﺰاﻳﺎي رﻗﺎﺑﺘﻲ ﺑﻪ شمار ﻣﻲ آﻳﺪ. در این تحقیق به بررسی میزان موفقیت مدیریت دانش از دیدگاه پرستاران شاغل در مراکز آموزشی درمانی شهر رشت پرداخته می شود
روش: پژوهش حاضر توصیفی از نوع کاربردی است. جامعه آماری این پژوهش پرستاران شاغل در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان تشکیل می دهند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران، 289 نفر بدست آمد. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد 2016 Mei-Hsiang Wang, Tarng-Yao Yangاستفاده شده است. برای تعیین روایی پرسشنامه از روش روایی همگرا استفاده شده است. پایایی پرسشنامه با پایایی ترکیبی(CR) و ضریب آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت.
یافته ها: تجزیه و تحلیل داده ها در دو قسمت آمار توصیفی با استفاده از شاخص ها و درصد فراوانی، جداول و نمودارها و آمار استنباطی با استفاده از ضریب همبستگی، تحلیل عاملی تاییدی، آزمون برازش مدل صورت پذیرفت.نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که هر چه قدر کیفیت سیستم، کیفیت دانش و کیفیت خدمات بهتر باشد، استفاده از مدیریت دانش و رضایت کاربر بیشتر خواهد بود.
کلمات کلیدی :
مدل موفقیت سیستم مدیریت دانش
مدیریت دانش
کیفیت