نمایش چکیده فارسی

English language and linguistic globalization

Habib Kiani Raouf1

Abstract :
In recent years, the term ‘English as a lingua franca’ (ELF) has emerged as a way of referring to communication in English between speakers with different first languages. Since roughly only one out of every four users of English in the world is a native speaker of the language (Crystal 2003), most ELF interactions take place among ‘non-native’ speakers of English Although this does not preclude the participation of English native speakers in ELF interaction, what is distinctive about ELF is that, in most cases, it is ‘a ‘contact language’ between persons who share neither a common native tongue nor a common (national) culture, and for whom English is the chosen foreign language of communication’ (Firth 1996: 240).In this paper we aim to discuss on the reasons that caused the English language to find his way as the common language of international affairs from five viewpoints: enrichment of language itself, population of speakers, political and economic power, official language of many nations, International trade, language of science, mass media, computing and published journals and tourism.
Keywords : lingua franca linguistic globalization English language


زبان مقاله : انگلیسی
محور مقاله : علوم انسانی
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی
آدرس وب سایت کنفرانس : 2icmhconf.com
کد IOI مقاله : XYZH-ZAEBB
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYZH-ZAEBB
نمایش چکیده فارسی : https://isnac.ir/SA/XYZH-ZAEBB

سایر مقالات محل انتشار
  1. شناسایی عوامل استراتژیک دربکارگیری انرژی های تجدیدپذیر شرکت برق با روش تصمیم گیری فازی
  2. ارزشیابی میزان اثربخشی برنامه های پیشگیری از اعتیاد در محیط های اداری شهر کرمان
  3. عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی از دیدگاه کارکنان و مدیران اداره آمار اقتصادی بانک مرکزی جمهوري اسلامي ايران
  4. بررسي تأثیر مهارتهای ارتباطی مدیران بر درگیری شغلی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان بناب
  5. نظام پاداش و تنبيه از منظر اسلام»
  6. بررسی رابطه مابین هوش فرهنگی و تعارض سازمانی (مطالعه موردی: حوزه فناوری اطلاعات بانک کشاورزی ایران)
  7. تحليل سياسي و حقوقي آثار ورود افغانستان به سازمان تجارت جهانی WTO
  8. اصول پايه اي در طرح ازمايشهاي تجربي و طرحهاي نمونه گيري
  9. بررسی تاثیرارزش ویژه برند برتداوم ارتباط مشتریان در صنعت بانکداری
  10. بررسی تطبیقی قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق
  11. ارزیابی میزان آمادگی اداره کل پشتیبانی فنی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از لحاظ زیر ساخت های فناوری اطلاعات، حمایت و تخصیص منابع برای پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)
  12. رابطه‌ی هوش معنوی و شادکامی با بهزیستی روان شناختی دانشجویان دانشگاه های استان چهارمحال و بختیاری
  13. بررسي فاكتورهاي كليدي موفقيت سیستمهای بازاریابی مقصد مبتنی بر وب
  14. بررسی رابطه بین عدالت سازمانی و تعهد سازمانی در اداره بنیاد شهید و امورایثارگران (مطالعه موردی : استان کهگیلویه و بویراحمد)
  15. انواع عدالت سازمانی و عوامل موثر بی عدالتی در سازمانها