The Effect of Reflective Journal on the Reading Fluency of Iranian EFL Learners

Narjes khatoon Samadi1

Abstract :
This study aimed at investigating the effects of journal reading comprehension practice during pre-writing on the development of the writing of college students enrolled in English as a foreign language (EFL) programmer. Existing scores on the students’ first semester writing achievement test were used to determine the writing proficiency levels of the subjects. Data were collected through administering two writing tests, a one-hour test and a 15-minutes free writing test. The results of these tests were analyzed using t-test to assess the relationship between writing fluency, complexity and accuracy. Findings of the study showed that there was no significant difference between journal writing and reading comprehension practice in improving the writing fluency, complexity and accuracy of the students. Keywords: Reflective Journal, reading Fluency, of Iranian EFL Learners.
Keywords : Keywords: Reflective Journal reading Fluency of Iranian EFL Learners


زبان مقاله : انگلیسی
محور مقاله : آموزش زبان
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی
آدرس وب سایت کنفرانس : 2ibsconf.com
ارسال کننده : نرجس خاتون صمدی
کد IOI مقاله : XYZE-ZZFZB
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYZE-ZZFZB

سایر مقالات محل انتشار
  1. مقایسه عملکردهای پنج سیستم مغزی وتغییرات خلقی در زنان یائسه و غیر یائسه شهر اصفهان
  2. نقش هوش عاطفی و خودکارآمدی عاطفی در بهزیستی روانشناختی دانشجویان
  3. The Effect of Reflective Journal on the Reading Fluency of Iranian EFL Learners
  4. How the English Education in EFL Classes in Institutes of Iran Would Be and Should Be
  5. Study of the Relationship Between Culture and Learning New Language
  6. The Effect of Teaching Critical Thinking on Iranian EFL Learners Essay Writing
  7. اصحاب کساء در شعر اهل سنت
  8. نقش حکمرانی خوب در کاهش فسادوفقر
  9. تنوعات قومی فرصت یا تهدید
  10. رابطه شبکه های مجازی با علائم اضطراب و افسردگی در دانش آموزان دختر دبیرستانی استان اصفهان
  11. بررسی میزان شیوع اختلالات رفتاری و اضطرابی در دانش آموزان دختر و پسر دبستانی شهرستان نجف آباد در سال تحصیلی91-90
  12. Effectiveness of cognitive-behavioral therapy and mindfulness-based cognitive therapy on reduction of distress of patients infected by breast cancer in Martyrs Hospital (AS), Isfahan, Iran
  13. نقد تاریخ طبری
  14. Methodology on quality of life and resilience role on the perseverance of secondary school students
  15. رابطه سبک های تنظیم شناختی هیجان و سبک های مقابله با استرس با رضایت زناشویی در دانشجویان زن