مقایسه سبک های هویتی و میزان استفاده از شبکه های مجازی در بین دختران دبیرستانی خانواده‌های مشکل دار و عادی شهرستان گرگان.

مریم حاجی کریم1 سید مجتبی عقیلی2

چکیده :
شبکه های مجازی در دنیای امروز نقش مهمی در ارتباطات بین انسانها دارند و مقوله استفاده از این فن آوری های نوین همیشه برای پژوهشگران مورد سوال بوده است. دراين پژوهش به مقایسه سبک های هویتی و میزان استفاده از شبکه های مجازی در بین دختران دبیرستانی خانواده های مشکل دار و عادی شهرستان گرگان پرداخته شده است. هدف اصلي پژوهش حاضر مقایسه سبک هویتی در میزان استفاده از شبکه های مجازی در بین دختران دبیرستانی خانواده های مشکل دار و عادی شهر گرگان است. روش تحقيق از نوع علی مقایسه ای بود. جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان دختر پایه های دوم،سوم و چهارم دوره دوم متوسطه در سال تحصیلی 95-94می باشند. حجم نمونه 260 نفر دانش آموز از دبیرستان های گرگان می باشند كه به روش نمونه گيري خوشه ای انتخاب شدند. ابزارهای این پژوهش پرسشنامه سبک هویت برزونسکی ،پرسشنامه عملکرد خانواده FAD بوده است. نتايج پژوهش بدین شرح است: 1-بین نمره سبک هویتی اطلاعاتی ، سبک هنجاری ، سبک سردر گم و سبک تعهدی در گروه افراد عادی و مشکل دار تفاوت معنا داری وجود دارد. 2- بین استفاده از شبکه های اجتماعی درگروه افراد عادی و مشکل دار تفاوت معنی داری وجود ندارد.
کلمات کلیدی : سبک هویتی ،شبکه های مجازی ، دانش آموزان دختر


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : روانشناسی عمومی
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی
آدرس وب سایت کنفرانس : 2ibsconf.com
ارسال کننده : مریم حاجی کریم
کد IOI مقاله : XYZE-ZZGGH
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYZE-ZZGGH

مقالات مشابه
  1. بررسي الگوي رفتاری در محيط مدارس مدرن ( نمونه ي موردی: دبيرستان جهان علوم استان اردبیل )
  2. مدرسه امن دخترانه مورد بررسی: (دوره متوسطه خاص دختران)
  3. بررسی میزان آشنایی معلمان مقطع اول دبیرستان با مؤلفه ارزشیابی و کاربرد آن در تدریس دانش آموزان شهرستان آستانه اشرفیه
  4. اثربخشی آموزش رویکردشناختی رفتاری بر میزان خودکارامدی و منبع کنترل در دانش آموزان دختر
  5. تأثیر ویژگی های شخصیتی معلمان بر انگیزه پیشرفت در بین دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز سال 94- 93
  6. اثربخشی آموزش الگوی ارتباط عاطفی پایدار بین معلم و دانش‌آموزان بر سازگاری اجتماعی دانش‌آموزان دختر پایه دوم دوره متوسطه دوم
  7. پيش بيني فرآيندهاي شناختي پردازش اطلاعات بر مبناي خودكارآمدي در علوم تجربي در دانش آموزان تيزهوش دبيرستاني
  8. اثر¬بخشی¬آموزش¬شناختی-رفتاری¬بر¬خودتنظیمی¬تحصیلی¬دانش¬آموزان¬دختر¬مقطع-متوسطه
  9. اثر¬بخشی¬آموزش¬شناختی-رفتاری¬بر¬اهمال¬کاری¬تحصیلی¬دانش¬آموزان¬دختر¬مقطع¬متوسطه
  10. The Effect Of Educating A Metacognition Model On Self- Efficacy And Resilience In High School Students
  11. ارزیابی دیدگاه هاونگرش های دانش آموزان دختر شرکت کننده در مسابقات ورزشی درمورداولویت ارزش هادرشهر خمینی‌شهر
  12. بررسی رابطه بین دلبستگی شغلی و حمایت اجتماعی با تعارض کار خانواده در دبیران زن متوسطه آموزش و پرورش شهر باوی
  13. بررسی رابطه بین عملکرد شغلی و استرس شغلی در بین دبیران آموزش و پرورش شهر اهواز
  14. نقش آموزش كنترل خشم در مقاوم سازي دانش آموزان در برابر اعتياد و سوء مصرف مواد
  15. بررسی رابطه هوش هیجانی با همدم طلبی و دوری گزینی در دختران نابینا مقطع دبیرستان شهر شاهرود
سایر مقالات محل انتشار
  1. مقایسه عملکردهای پنج سیستم مغزی وتغییرات خلقی در زنان یائسه و غیر یائسه شهر اصفهان
  2. نقش هوش عاطفی و خودکارآمدی عاطفی در بهزیستی روانشناختی دانشجویان
  3. The Effect of Reflective Journal on the Reading Fluency of Iranian EFL Learners
  4. How the English Education in EFL Classes in Institutes of Iran Would Be and Should Be
  5. Study of the Relationship Between Culture and Learning New Language
  6. The Effect of Teaching Critical Thinking on Iranian EFL Learners Essay Writing
  7. اصحاب کساء در شعر اهل سنت
  8. نقش حکمرانی خوب در کاهش فسادوفقر
  9. تنوعات قومی فرصت یا تهدید
  10. رابطه شبکه های مجازی با علائم اضطراب و افسردگی در دانش آموزان دختر دبیرستانی استان اصفهان
  11. بررسی میزان شیوع اختلالات رفتاری و اضطرابی در دانش آموزان دختر و پسر دبستانی شهرستان نجف آباد در سال تحصیلی91-90
  12. Effectiveness of cognitive-behavioral therapy and mindfulness-based cognitive therapy on reduction of distress of patients infected by breast cancer in Martyrs Hospital (AS), Isfahan, Iran
  13. نقد تاریخ طبری
  14. Methodology on quality of life and resilience role on the perseverance of secondary school students
  15. رابطه سبک های تنظیم شناختی هیجان و سبک های مقابله با استرس با رضایت زناشویی در دانشجویان زن