بررسی وضعیت اشتغال دانش آموختگان علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان
بررسی وضعیت اشتغال دانش آموختگان علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان
اکرم کوه پیمای اردکانی1 الهام هاتفی2 سمانه فتاحی3 فاطمه دهستانی4
1) دانشجوی رشته ی برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان معلم ابتدایی شاغل در آموزش و پرورش شهرستان اردکان
2) دانشجوی رشته ی برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان معلم ابتدایی شاغل در آموزش و پرورش شهرستان اردکان
3) دانشجوی رشته ی برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان معلم ابتدایی شاغل در آموزش و پرورش شهرستان اردکان
4) دانشجوی رشته ی برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان شاغل در آموزش و پرورش شهرستان اردکان
محل انتشار :
چهارمین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار(4icmba.ir)
چکیده :
مساله اشتغال دانش آموختگان آموزش عالی، یکی از مسائل مهم اقتصادی و اجتماعی کشور است و برای پیش بینی برنامه های آینده ضروری می باشد. این مطالعه، با هدف تعیین وضعیت اشتغال و بیکاری دانش آموختگان علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان انجام شد. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی است. از نظر هدف، این پژوهش کاربردی است. جامعه آماری شامل دانش آموختگان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی اردکان در سال 1403 بود. از بین جامعه آماری تعداد 165 نفر از دانش آموختگان به روش نمونه گیری دردسترس انتخاب گردید. داده ها با استفاده از آزمون کااسکوئر، تی دو گروهی مستقل، ضریب همبستگی با استفاده از نرمافزار SPSS21 تحلیل شد. نتایج نشان داد که، وضعیت اشتغال دانش آموختگان با جنسیت زن و مرد رابطه وجود دارد و بین وضعیت اشتغال دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد رابطه معنی داری وجود دارد. بین وضعیت اشتغال دانش آموختگان با محل سکونت تفاوت معنی داری وجود دارد. بین معدل و وضعیت اشتغال دانش آموختگان تفاوت معنی داری وجود دارد. بین میزان فعالیت های پژوهشی با وضعیت اشتغال دانش آموختگان تفاوت معنی داری وجود دارد .
کلمات کلیدی :
واژههاي كليدي: اشتغال
بیکاری
دانش آموختگان علوم تربیتی.