تعیین تاثیر آموزش مهارت های حرکتی بر بهبود ادراک دیداری (طرز قرار گرفتن شکل در فضا) در دانش آموزان با اختلال یادگیری

تعیین تاثیر آموزش مهارت های حرکتی بر بهبود ادراک دیداری (طرز قرار گرفتن شکل در فضا) در دانش آموزان با اختلال یادگیری

لاله بهالو هوره1 فاطمه رضایی2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره و راهنمایی، گروه مشاوره، واحد خمینی شهر، دانشگاه آزاد اسلامی، خمینی شهر، اصفهان، ایران
2) استادیار، گروه مشاوره، واحد خمینی شهر، دانشگاه آزاد اسلامی، خمینی شهر، اصفهان، ایران

محل انتشار : چهارمین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین پژوهشی در علوم انسانی(4achconf.com)
چکیده :
هدف از انجام این تحقیق مطالعه تعیین تاثیرآموزش مهارت های حرکتی مبتنی بر آزمون اوزرتسکی بر بهبود ادراک دیداری بر مبنای خرده آزمون فراستیگ (طرز قرار گرفتن شکل در فضا) در دانش آموزان با اختلال یادگیری پایه سوم ابتدایی منطقه 3 شهر اصفهان بود. در این پژوهش، دانش آموزان دارای اختلال اختلال یادگیری پایه سوم ابتدایی با توجه به نمرات کسب شده در آزمون فراستیگ انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش (15) نفر و کنترل (15) نفر تقسیم شدند. در گروه آزمایش برنامه منتخب حرکتی تمرینات مربوط به ادراک دیداری اجرا گردید. یافته ها نشان داد میانگین نمرات طرز قرار گرفتن شکل در فضا (03/0=P) و (7=F)، در مرحله پس آزمون در دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معنی داری دارد. بنابراین به نظر می رسد آموزش مهارت های حرکتی باعث ادراک وضع، ادراک یک شی در ارتباط با تغییر موقعیت آن نسبت به ناظر در فضا و مکان می شود.
کلمات کلیدی : مهارت های حرکتی ادراک دیداری یادگیری