تدوین استراتژی بازار یابی انرژی الکتریکی مورد نیاز صنایع در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

تدوین استراتژی بازار یابی انرژی الکتریکی مورد نیاز صنایع در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

اکبر دادستانی1 روح الله تولایی2 حسین نزاکتی علیزاده3 فاطمه صمدی4

1) دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی
2) عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی
3) عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی
4) دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه شهید بهشتی

محل انتشار : دومین کنگره بین المللی علوم، مهندسی و تکنولوژی - هامبورگ(germanconf.com/2nd)
چکیده :
تاسیس مناطق ویژه یکی از راهکارهاي توسعه کشورها با استفاده از استراتژيهاي برون نگر و بهره گیري از فرصت هاي موجود در نظام اقتصاد جهانی است، مناطق ویژه اقتصادي به منظور پشتیبانی از فعالیت هاي اقتصادي و برقراري ارتباط تجاري بین المللی و تحرك در اقتصاد منطقه اي تاسیس می شوند. آگاهی از نقاط قوت و ضعف،فرصت ها و تهدیدها موجب میشود تا استراتژی های برای بازاریابی انرژی الکتریکی تدوین شود. براین اساس تحقیق حاضر با هدف تدوین استراتژی های بازاریابی انرژی الکتریکی در منطقه ویژه اقتصادی پارس عسلویه (با استفاده از روش SWOT) انجام گرفته است. تدوین استراتژی برای بازار یابی انرژی الکتریکی برای تولید کنندگان این محصول از مباحث جدید عرصه انرژی است مخصوصا در منطقه اقتصادی پارس عسلویه که تاکنون تامین برق صنایع از وظایف بخش دولتی تلقی و در عمل نیز با مشکلات اجرایی از نظر کمی و کیفی برخوردار است،می تواند نقش موثری در شناسایی نقاط قوت و ضعف در داخل و فرصت ها وتهدیدها در منطقه داشته باشد. گام موثر این پژوهش ارائه 20 استراتژی است که براساس پرسش ها و اهداف تحقیق بیان شده است.
کلمات کلیدی : استراتژی های بازاریابی بازاریابی انرژی الکتریکی SWOT