الگو های نوین در آموزش محتوای ریاضیات در دوره متوسطه 2

الگو های نوین در آموزش محتوای ریاضیات در دوره متوسطه 2

ابراهیم رحمنی1 لیلا رحمنی2

1) کارشناس ارشد آنالیز
2) کارشناس ارشد آنالیز

محل انتشار : دومین کنگره بین المللی علوم، مهندسی و تکنولوژی - هامبورگ(germanconf.com/2nd)
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی روش ها و الگو های نوین برای آموزش محتوا در درس ریاضی است. در این مقاله انواع روش های تدریس، پیشینه های مربوط به روش تدریس، استفاده از فناوری و الگوی فناوری اطلاعات و ارتباطات، تقسین بندی انواع روش های تدریس متناسب با درس ریاضی دوره متوسطه، تاثیر استفاده از الگو های خلاق در آموزش ریاضی، مفهوم روش تدریس، نقش بازی در آموزش ریاضی و معرفی الگوی سمینار به عنوان یکی از بهترین و موثر ترین روش های آموزش ریاضی در مقطع ابتدایی است. روش تحقیق پژوهش از نوع کتابخانه ای بوده و برای تهیه این مقاله از کتاب ها و مقالات منتشر شده در این راستا و آزمون تیمز و پرلز استفاده شده است. در نتیجه میتوان گفت در بحث الگو های یادگیری و فعال کردن فرایند تدریس بهترین الگو از الگو های تدریس نوین روش تدریس سمینار محور و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات است زیرا دانش آموزان از بحث گروهی و استفاده از رایانه نسبت به روش های متداول تدریس بهتر بهره گرفته و فرایند یادگیری موثر تر خواهد شد.
کلمات کلیدی : کلید واژه: ریاضی یاددهی- یادگیری روش های نوین فناوری سمینار