نقش محیط بر افزایش یادگیری موسیقی

دانوش جبار ایمانی1

1) مهندس برق قدرت،مدرس ویولن و ویولن سل، مدیر آموزشگاه موسیقی رامتین، بجنورد، ایران

محل انتشار : دومین کنگره بین المللی علوم، مهندسی و تکنولوژی - هامبورگ(germanconf.com/2nd)
چکیده :
انچه مشخص است، نوع طراحی محیط و استفاده از رنگ و نور و المان های مربوط به موسیقی تاثیری اجتناب ناپذیر بر میزان یادگیری موسیقی و توانایی اموزش نوعی ساز و ارتباط با نت ها خواهد داشت. موسیقی یکی عناصر اصلی و ارزشمند در محیط است که به عنوان یک محرک قدرتمند باعث ایجاد و یا افزایش تجربیات حسی افراد میگردد. هدف از این مقاله بررسی ادراک محیطی بر یادگیری خصوصا یادگیری یک ساز با رویکرد روانشناسی محیط است. روش گردآوری اطلاعات در این مقاله براساس مطالعات و گزارشهایی است که در زمینه موسیقی و روان شناسی محیط صورت گرفته است. این مقاله با روش تحقیقی توصیفی تحلیلی ارایه تهیه گردیده است. مبانی تئوریک آن بر اساس جمع آوری – بخشی از داده های پژوهش به روش اسنادی و با استفاده از کتب، اسناد، مقالات در زمینه موسیقی و روانشناسی محیط انجام گرفته است و سپس با کمک پرسشنامه و تحقیق میدانی به بررسی میزان این تا ثیر می پردازیم.
کلمات کلیدی : محیط روانشناسی محیطی یادگیری موسیقی