مقایسه رشد اجتماعی( پسران و دختران) بر اساس سالهای حضور در مهد های کودک

مقایسه رشد اجتماعی( پسران و دختران) بر اساس سالهای حضور در مهد های کودک

طاهره بیاتلو1

1) کارشناسی ارشد روانشناسی گرایش عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت و علوم انسانی(mphconf.com)
چکیده :
چكيده پژوهش حاضر با هدف مقایسه ی رشد اجتماعی کودکان پیش دبستانی بر اساس سالهای حضور در مهد کودک انجام شده است. این مطالعه از تحقیقات علی- مقایسه ای می باشد. جامعه مورد مطالعه ‌ی آن شامل پیش دبستانی های شهر قم بود. بر این اساس نمونه این پژوهش مشتمل بود از کودکانی که از پیش دبستانی های استان قم و کودکانی که در پیش تست های دبستان حضور داشتند، به صورت تصادفی نمونه گیری شد و سپس با انجام تست هوش (گودیناف) نمونه ها همتا سازی و انتخاب شدند (.(IQ = 110-130 پرسشنا مه رشد اجتماعی وایلند مورد استفاده قرار گرفت. داده ها و در دو بخش توصیفی و استنباطی ، تجزیه و تحلیل گردیدند. در تفسیر داده ها با آنالیز واریانس و آزمون تعقیبی LSD استفاده گردید. یافته ها نشان داد بین رشد اجتماعی دختران پیش دبستانی بر اساس سالهای حضور در مهد کودک اختلاف معنی داری وجود دارد به نظر می رسد حضور در مهد کودک در رشد اجتماعی در کودکانی که سالهای بیشتری در مهد کودک حضور داشتند ، موجب ارتقاء رشد اجتماعی در آنها شده است.
کلمات کلیدی : كلمات كليدي: رشد اجتماعی مهد کودک سال های حضور در مهد کودک کودکان پیش دبستانی همتا سازی آمار توصیفی آمار استنباطی