مقایسه رشد اجتماعی بر اساس سالهای حضور در مهد کودک در پسران

مقایسه رشد اجتماعی بر اساس سالهای حضور در مهد کودک در پسران

طاهره بیاتلو1

1) کارشناسی ارشد روانشناسی گرایش عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت و علوم انسانی(mphconf.com)
چکیده :
چکیده زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف مقایسه ی رشد اجتماعی کودکان پیش دبستانی بر اساس سالهای حضور در مهد کودک انجام شده است. مواد و روش ها: این مطالعه از تحقیقات علی- مقایسه ای می باشد. جامعه مورد مطالعه‌ی آن شامل پیش دبستانی های شهر قم بود. بر این اساس نمونه این پژوهش مشتمل بود از کودکانی که از پیش دبستانی های استان قم و کودکانی که در پیش تست های دبستان حضور داشتند، به صورت تصادفی نمونه گیری شد و سپس با انجام تست هوش (گودیناف) نمونه ها همتا سازی و انتخاب شدند (.(IQ = 110-130 پرسشنا مه رشد اجتماعی وایلند مورد استفاده قرار گرفت. داده ها و در دو بخش توصیفی و استنباطی ، تجزیه و تحلیل گردیدند. یافته‌ها: یافته ها نشان داد بین رشد اجتماعی پسران پیش دبستانی بر اساس سالهای حضور در مهد کودک اختلاف معنی داری وجود دارد نتیجه گیری: به نظر می رسد حضور درمهد کودک در رشد اجتماعی در کودکانی که سالهای بیشتری در مهد کودک حضور داشتند ، موجب ارتقاء رشد اجتماعی در آنها شده است.
کلمات کلیدی : کلید واژه‌ها: رشد اجتماعی مهد کودک سال های حضور در مهد کودک