بررسی رابطه الگوهای ارتباطی خانواده و خودتنظیمی هیجانی با رضایت از زندگی دانش آموزان شهر سرباز

بررسی رابطه الگوهای ارتباطی خانواده و خودتنظیمی هیجانی با رضایت از زندگی دانش آموزان شهر سرباز

رحمت اله امیراحمدی1 سارا فیروزیان2

1) استادیار جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر،گلستان،ایران
2) مدرس جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، سیستان و بلوچستان، ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت و علوم انسانی(mphconf.com)
چکیده :
هدف از اين پژوهش، رابطه الگوهای ارتباطی خانواده و خودتنظیمی هیجانی با رضایت از زندگی دانش آموزان شهر سرباز در نظر گرفته شد. روش شناسی. جامعه آماري پژوهش، تمامي دانش آموزان مقطع دبیرستان شهر سرباز هستند که 200 نفر از آن ها به روش نمونه گيري در دسترس انتخاب شدند و به پرسشنامه هاي الگوهاي ارتباطي خانواده خودتنظیمی هیجانی و رضایت از زندگی پاسخ دادند. جهت تحليل داده ها علاوه بر روش هاي توصيفي (ميانگين، انحراف معيار و ماتريس همبستگي)، از روش آماري رگرسيون سلسله مراتبي استفاده شد. نتايج نشان داد که بین الگوهای ارتباطی خانواده و خودتنظیمی هیجانی با رضایت از زندگی دانش آموزان رابطه وجود دارد. نتیجه گیری. بر اساس یافته ها می توان گفت که الگوهای ارتباطی خانواده و خودتنظیمی هیجانی در رضایت از زندگی دانش آموزان موثر هستند.
کلمات کلیدی : الگوهای ارتباطی- خانواده - خودتنظیمی هیجانی- رضایت از زندگی - دانش آموزان