رابطه بین ویژگی های شخصیتی و انگیزش تحصیلی در دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد واحد ساری

رابطه بین ویژگی های شخصیتی و انگیزش تحصیلی در دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد واحد ساری

عالیه شیخ1 نفیسه ورکیانی پور2 آزیتا قرنجیک3 نورا... علیخانی4 خدیجه خطیری5

1) دانشجوی مقطع دکترای تخصصی رشته برنامه ریزی درسی
2) دانشجوی مقطع دکتری رشته کارآفرینی
3) دانشجوی مقطع دکترای تخصصی رشته برنامه ریزی درسی
4) رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای نوشهر و مدرس دانشگاه
5) دانشجوی مقطع دکتری رشته مدیریت بحران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت و علوم انسانی(mphconf.com)
چکیده :
پژوهش حاضر یک مطالعه توصيفي از نوع همبستگی به منظور بررسی رابطه بين ویژگی هاي شخصيتي و انگیزش تحصیلی می باشد. نمونه گیری به روش تصادفي ساده بوده است. جامعه آماری تحقیق حاضر كليه دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد واحد ساری بوده اند که تعاد 80 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده است. ابزار اندازه‌گيري در اين پژوهش شامل دو پرسشنامه شامل پرسشنامه استاندارد تيپ شخصیتی نئو و پرسشنامه استاندارد انگیزش تحصیلی هایر بوده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی که شامل آزمون ضريب همبستگي پيرسون استفاده شده است.نتایج نشان داد. بين تيپ های شخصیتی شخصيتي برونگرایی ، روان باز بودن ، توافقی و تیپ وجدانی بودن با انگیزش تحصیلی در دانشجویان رابطه مثبت و معناداري وجود دارد و همچنین بين تيپ شخصيتي روان رنجوری و انگیزش تحصیلی در دانشجویان دانشکده مدیریت رابطه منفی معناداري وجود دارد.
کلمات کلیدی : ویژگی های شخصیتی انگیزش تحصیلی دانشجویان.