تمایل حضور مشتریان در باشگاه ورزشی با تبلیغات دهان به دهان (مطالعه موردی: باشگاه پرورش اندام تبریز)

تمایل حضور مشتریان در باشگاه ورزشی با تبلیغات دهان به دهان (مطالعه موردی: باشگاه پرورش اندام تبریز)

رعنا ادیب1 مهران رضوی قزلجه2

1) – کارشناسی ناپیوسته رشته علوم ورزشی گرایش مدیریت ورزشی - موسسه آموزش عالی علم و فن آوری شمس تبریز –
2) – کارشناسی ناپیوسته رشته علوم ورزشی گرایش مدیریت ورزشی - موسسه آموزش عالی علم و فن آوری شمس تبریز –

محل انتشار : اولین کنفرانس ملی نقش حسابداری، اقتصاد و مدیریت در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی (aem2017.ir)
چکیده :
هدف از انجام پژوهش حاضر توصیف و تمایل حضور مشتریان در باشگاه ورزشی با تبلیغات دهان به دهان باشگاه پرورش اندام شهر تبریز بوده است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مشتریان باشگاه های بدنسازی شهر تبریز که دست کم چندین سال سابقه فعالیت ورزشی داشته اند را تشکیل دادند. به این منظور 80 مشتری از باشگاه های بدنسازی به صورت تصادفی انتخاب شد و اطلاعات لازم مربوط به ویژگی های فردی از طریق چک لیست و پرسش نامه تبلیغات دهان به دهان جانگ ( 2007 ) و با پایایی 0.82 = و پرسش نامه تمایل حضور مجدد لیم (2006 ) و با پایایی 91/0 = ، جمع آوری شد. روش تحقیق همبستگی بوده و از ضریب همبستگی پیرسون و رگریسون خطی برای تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج تحلیل رگریسون نشان داد ، همه مولفه های تبلیغات دهان به دهان قابلیت پیش بینی تمایل حضور مشتریان باشگاه های پرورش تبریز را دارند ( به جز مولفه تخصص گیرنده ). بطوری که مولفه پیگیری اطلاعات بیشترین و قدرت رابطه کمترین تاثیر را بر تمایل حضور مشتریان به باشگاه های پرورش اندام را داشتند. با عنایت به یافته ها ، ضروری است به کیفیت و قیمت خدمات توجه شود تا رضایت مشتریان جلب شود و در نتیجه رضایت مشتریان باعث تبلیغات دهان به دهان برای حضور مشتریان جدید در باشگاه های پرورش اندام شود.
کلمات کلیدی : تمایل حضور مشتریان ورزشی تبلیغات دهان به دهان بازاریابی