کنکاشی بر داده های بزرگ مشتریان و تاثیر آن بر مزیت رقابتی

کنکاشی بر داده های بزرگ مشتریان و تاثیر آن بر مزیت رقابتی

منوچهر گل لاله1 داریوش طهماسبی آقبلاغی2

1) کارشناس ارشد مدیریت ، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی، ایران
2) دانشجوی دکتری مدیریت سیاست گذاری بازرگانی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، ایران

محل انتشار : اولین کنفرانس ملی نقش حسابداری، اقتصاد و مدیریت در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی (aem2017.ir)
چکیده :
تجزیه و تحلیل مشتریان مرکز انقلاب داده های بزرگ است. تکنولوژی برای کسب داده های غنی و کاربردی از پدیده های مشتریان در زمان درست کمک می کند. بنابراین، تنوع، سرعت و حجم غیرقابل پیش بینی از داده های اولیه، داده های بزرگ، از مشتریا انفرادی موجود می‌باشد. برای درک بهتر تاثیر داده های بزرگ بر فعالیت های متنوع بازاریابی، توانمند سازی شرکت ها برای بهره برداری بهتر از مزایا، چهارچوب مفهومی که براساس تئوری مبتنی بر منابع پیشنهاد شده است، ایجاد می شود. سه منبع- سرمایه سازمانی، انسانی و فیزیکی- موارد؛ فرایند جمع آوری و ذخیره سازی شواهد فعالیت های مشتریان به عنوان داده های بزرگ، فرایند استخراج بینش های مشتریان از داده های بزرگ، فرایند استفاده از بینش های مشتریان برای افزایش قابلیت های انطباقی یا پویا راتعدیل می کنند. علاوه بر این، نیازمندهای منابع منحصر به فرد برای شرکت ها برای نفع برد از داده های بزرگ مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
کلمات کلیدی : داده های بزرگ تجزیه و تحلیل مشتریان بینش های مشتریان تئوری مبتنی بر منابع استقرا جهل.