تاثیرمدیریت استراتژیک بر مدیریت فرایند کسب وکار(مورد مطالعه: شرکت های صنایع غذایی تبریز)

تاثیرمدیریت استراتژیک بر مدیریت فرایند کسب وکار(مورد مطالعه: شرکت های صنایع غذایی تبریز)

یاسرتوبه1 دکتر لیلا جنتی2

1) پژوهشگر، پژوهشکده توسعه برنامه ریزی جهاددانشگاهی، تبریز دانشجوی کارشناسی ارشد، موسسه آموزش عالی فارابی، کرج
2) دکتري مديريت فناوري اطلاعات - دانشگاه نيس فرانسه ، استاددانشگاه موسسه آموزش عالی فارابی کرج

محل انتشار : اولین کنفرانس ملی نقش حسابداری، اقتصاد و مدیریت در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی (aem2017.ir)
چکیده :
مدیریت استراتژیک بر یکپارچه سازی فعالیت‌ها و نیز جریآن‌های اطلاعاتی مرتبط با آن‌ها از طریق بهبود مدیریت فرایند کسب وکار برای دستیابی به مزیت رقابتی قابل اتکا و مداوم اشاره دارد. فرضیه پژوهش بیان می کند که بین مدیریت استراتژیک و مدیرست فرایند کسب وکاراز رابطه مثبتی وجود دارد. نمونه آماری از روش نمونه برداری غیر احتمالی در دسترس از شرکت‌های تولیدکننده صنایع غذایی شهر تبریز انتخاب شده است. که طبق جدول مورگان 51 شرکت انتخاب شده است. برای جمع آوری داده ها از مدیران و کارشناسان مرتبط شرکت‌های تولید کننده صنایع غذایی از طریق پرسشنامه و مصاحبه استفاده گردیده است.برای سنجش روایی پرسشنامه از نظرات متخصصان و صاحب نظران استفاده شده و برای تعیین پایایی پرسشنامه ضریب آلفای کرونباخ بالای 8/0 حاصل شده است. نتایج نشانگر آنست که به کارگیری سطح بالاتری از شیوه های مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی بر مدیریت فرایند کسب وکار، تأثیر مستقیم دارد. با جمع بندی نتایج پژوهش می توان چنین استنباط کرد که عملیات مدیریت استراتژیک اثری مثبت و مستقیم بر سطح مدیریت فرایند کسب وکار دارد که وجود رابطه مثبت ومعنا دار در ان تایید شد. پیشنهاد می‌شود برای تقویت این رابطه تا حد امکان مدیران شرکت‌ها، شرکای تجاری خود را متعهد سازند تا اطلاعات اختصاصی مرتبط و دانش فرآیندهای اصلی تجاری را با آنها تسهیم کنند و آن‌ها را به طور کامل از موضوعاتی که تجارتشان را تحت تأثیر قرار می دهد، مطلع سازند
کلمات کلیدی : مدیریت استراتژیک برنامه ریزی کسب وکار مدیریت فرایندی شرکتهای صنایع غذایی تبریز