مروری بر جایگاه مدیریت دانش در مدیریت فرآیند کسب و کار در سازمان‌ها

مروری بر جایگاه مدیریت دانش در مدیریت فرآیند کسب و کار در سازمان‌ها

دکتر محمدحسن کارگر1 یاسرتوبه2

1) 1- عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی فارابی کرج
2) 2- دانشجوی ارشد موسسه آموزش عالی فارابی کرج، پژوهشگر پزوهشکده توسعه برنامه ریزی جهاددانشگاهی تبریز

محل انتشار : اولین کنفرانس ملی نقش حسابداری، اقتصاد و مدیریت در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی (aem2017.ir)
چکیده :
هدف اصلی این مقاله شناسایی سیستم مدیریت دانش در فرآیندهای سازمانی معاصر از منظر فرآیند کسب و کار، به خصوص با توجه به شرایط تکنولوژیک و اجتماعی است. روش‌شناسی بر مبنای مرور ادبیات و مطالعات موردی است. ادغام فن‌آوری‌های مدیریت دانش، مفاهیم و روش‌ها در فرآیندهای کسب و کار سازمانی امروزه، مسئله تحقیق را به چالش می‌کشد. مفاهیم مدیریت دانش و مدیریت فرآیندهای کسب و کار باید به طور مشترک در شرکت‌های معاصر مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. علی‌رغم علاقه‌ی شدید پژوهشگران و متخصصان به مفهوم مدیریت دانش با اشاره به مدیریت فرآیند کسب و کار، کمبود مقالات در این زمینه وجود دارد. رویکرد مناسب برای مدل‌سازی فرآیندهای مدیریت دانش و همچنین استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و یک سیستم انگیزشی برای معرفی این راه حل در سازمان‌ها اهمیت کلیدی دارد.
کلمات کلیدی : دانش فن‌آوری‌های مدیریت دانش مدیریت دانش مدیریت فرآیند کسب و کار سیستم‌های دانش