بررسی شیوه های توسعه کانال های چندگانه ویژه مشتریان بانکداری شرکتی

بررسی شیوه های توسعه کانال های چندگانه ویژه مشتریان بانکداری شرکتی

علی شیر طاهری1 محمد اسمعیل اسدی لاری2

1) دکتر ،گروه مدیریت دولتی، واحد لارستان، دانشگاه آزاد اسلامی، لارستان، ایران
2) دانشجوی کارشناسی ارشد،گروه مدیریت دولتی، واحد لارستان، دانشگاه آزاد اسلامی، لارستان، ایران

محل انتشار : کنفرانس ملی تحقیق و توسعه در مدیریت و اقتصاد مقاومتی(ieconf.com)
چکیده :
امروزه شرکت‎های زیادی در سراسر جهان از کانال‎های توزیع چندگانه، مانند نیروی فروش خود، پُست مستقیم/کاتالوگ، اینترنت و شبکه‎های پخش تلفنی و مانند آن، برای ارائۀ کالا و خدمات به مشتریان خود بهره می¬جویند. برای تعامل بهتر با مشتریان، بانک‌ها نیاز به افزایش گستره حضورشان دارند. تبدیل شدن به بخشی از اکوسیستمی که مشتریان در آن قرار دارند؛ فرصت‌های جدیدی برای افزایش تعامل با مشتریان پیش روی بانک‌ها قرار می‌دهد که اصطلاحا بدان بانکداری شرکتی گفته میشود. هدف اصلی پژوهش پیش رو نیز بررسی روش های توسعه کانال های چندگانه در مشتریان با تاکید بر بانکداری شرکتی میباشد. نتایج این تحقیق نشان میدهند که میتوان با استفاده از الگوی تعریف شده در پژوهش که حاصل بررسی و واکاوی دقیق تحقیقات انجام شده در حوزه کانال های چندگانه بوده، میتوان به توسعه این کانال ها در بانکداری شرکتی امروزی گامی اساسی برداشت. مولفه های الگوی مذکور عبارتند از: بازتعریف الگوی کسب‌وکار، مشارکت همه‌جایی و همه‌زمانی با تصمیمات مشتریان ، تغییر راه تولید محصولات و ارائه خدمات، استفاده از فناوری برای کسب آگاهی بیشتر نسبت به رفتارهای مشتری، ارائه تجارب نوآورانه و اعطای پاداش وفاداری به مشتریان.
کلمات کلیدی : کانال های چندگانه – بانکداری شرکتی – تعامل با مشتریان