مدل بازاریابی دیجیتال برای ارتباط سازمان با مشتریان وفادار
مدل بازاریابی دیجیتال برای ارتباط سازمان با مشتریان وفادار
فرزانه اسدی1 میلاد ابوالقاسمیان2
1) کارشناسی ارشد مهندسی صنایع- مهندسی سیستم و بهره وری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، زاهدان، ایران -
2) دانشجوی دکترای مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، گیلان، ایران -
محل انتشار :
کنفرانس ملی تحقیق و توسعه در مدیریت و اقتصاد مقاومتی(ieconf.com)
چکیده :
با گسترش روزافزون اینترنت در امور مختلف زندگی، تحقیقات زیادی برای حمایت از ترغیب مصرفکنندگان به خرید در فضای دیجیتال صورت پذیرفته است. با توجه به ویژگیهای فضای دیجیتال بهمنظور تسهیل در فرآیند خرید مصرفکنندگان، میبایست دلایلی که موجب بیاعتمادی مصرفکنندگان و یا طراحی ضعیف سایتها و درنتیجه عدم خرید مصرفکنندگان در فضای دیجیتال میشود بررسیشده و جهت مرتفع نمودن آن اقدام کرد. ادبیات پژوهشی نشان میدهد که یک شکاف اصلی در اجرای فنون بازاریابی دیجیتال در سازمانها وجود دارد. بهطوریکه این شکاف مهارتی بهوضوح قابلشناسایی است. ازاینرو در این پژوهش به ارائه مدلی میپردازد که بر دو نیاز اساسی مدلسازی بازاریابی دیجیتال، یعنی وفاداری مشتریان و نحوه ارتباطات بین مشتری با سازمان تأکید میکند.
کلمات کلیدی :
بازاریابی دیجیتال
مصرفکنندگان وفادار
بازاریابی