بررسی رابطه بین سبک های دلبستگی و اضطراب امتحان در دانش-آموزان متوسطه اول شهر کوهدشت
بررسی رابطه بین سبک های دلبستگی و اضطراب امتحان در دانش-آموزان متوسطه اول شهر کوهدشت
مهدی خراشی1 ابوالفضل حسن زاده2
1) دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی
2) دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی
محل انتشار :
چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی و کنگره بین المللی عمران، معماری و شهرسازی آسیا(4icrsie.com)
چکیده :
هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه بین سبک¬های دلبستگی و اضطراب امتحان در دانش¬آموزان متوسطه اول بود. طرح پژوهشی از نوع همبستگی و جامعه پژوهش حاضر دانشآموزان دوره متوسطه اول دختر و پسر (سال اول، سال دوم، سال سوم) مدارس دولتی شهر کوهدشت در سال تحصیلی 1397 می¬باشد. حجم جامعه بر اساس گزارش اداره آموزش و پرورش شهر کوهدشت 4136 نفر می¬باشند. ازاین تعداد 380 نفر به روش نمونهگیری خوشه¬ایی چند مرحلهایی با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه انتخاب شدند. در این پژوهش از پرسشنامه اضطراب امتحان و پرسشنامه سبک¬های دلبستگی بزرگسالان هازن و شیور استفاده و تحلیل داده¬ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی(تی مستقل، تحلیل واریانس یک¬راهه، همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به روش همزمان) صورت گرفت.
کلمات کلیدی :
واژه¬های کلیدی: اضطراب امتحان
سبک¬های دلبستگی
دانش¬آموزان متوسطه اول