ارائه یک مدل ایجاد اعتماد و پذیرش برای غلبه بر چالش های استفاده از پردازش ابری در آموزش های الکترونیکی دانشگاهی

ارائه یک مدل ایجاد اعتماد و پذیرش برای غلبه بر چالش های استفاده از پردازش ابری در آموزش های الکترونیکی دانشگاهی

نازنین سلامی1

1) کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی

محل انتشار : چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی و کنگره بین المللی عمران، معماری و شهرسازی آسیا(4icrsie.com)
چکیده :
امروزه پردازش ابری یکی از مدل های محبوب و متداول در فناوری اطلاعات(IT) می باشد. ویژه گی این شبکه ها، بکارگیری بدون محدودیت زمانی و مکانی و دسترس پذیری بی وقفه می باشد. منابع قدرتمند این شبکه ها می توانند انواع کاربردهای متفاوت را پشتیبانی نماید. امروزه آموزش های الکترونیکی و فراگیر می توانند با استفاده از این زیر ساخت ها انجام شوند که نقش مهمی در تحول مدل های آموزشی و عدالت آموزشی ایفا می نمایند. امروزه اکثر دانشگاههای آنلاین دنیا از این سیستم استفاده می کنند که می توانند در خدمت اساتید فراگیران، پژوهشگران و مدیران آموزشی قرار گیرد. خدمات آموزشی مبتنی بر اینترنت، نیازمندی دنیای امروز می باشد. به همان اندازه که این خدمات موثر و کارا می باشند، دارای چالش های جدی هم هستند. این چالش ها بخصوص در حوزه آموزش عالی جدی تر هستند. دراین مقاله مروری بر چالش های مهم آموزش عالی در بستر پردازش ابری و فناوری اطلاعات شده است. شناسائی، و به دنبال آن، غلبه بر این چالش ها می تواند حیاتی و در راستای ایمن سازی آموزش در بستر فناوری اطلاعات تلقی شود. همچنین مدلی تطبیق پذیر برای غلبه بر این چالش ها برای ایجاد انگیزه و اعتماد معرفی شده است.
کلمات کلیدی : : پردازش ابری فناوری اطلاعات آموزش عالی