تمایل مشتریان به پذیرش بانکداری الکترونیک و خدمات نوین بانقش اعتماد وانتظارات مشتریان

تمایل مشتریان به پذیرش بانکداری الکترونیک و خدمات نوین بانقش اعتماد وانتظارات مشتریان

محمدحسین فقیهی1

1) دانشجوی کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات. مهرالبرز تهران. ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی افق های نو در علوم مهندسی - 18 مرداد ماه 1397 | استانبول - ترکیه | دانشگاه یلدیز تکنیک(eng2018.ir)
چکیده :
در این تحقیق به تأثیر انگیزه انطباق ناپذیری و نفوذ اجتماعی برتمایل مشتریان به پذیرش بانکداری الکترونیک بانقش میانجی اعتماد وانتظارات مشتریان پرداخته شده است. روش انجام تحقیق حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی بوده که به شکل میدانی صورت گرفته است. جامعه آماری این تحقیق شامل مشتریان بانک صادرات شهر تهران تشکیل دادند. تعداد نمونه ها 384نفر، براساس جدول مورگان تعیین گردید. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه چائویالی و همکاران(2015) اقتباس شده. تجزیه و تحلیل داده ها، از آمار توصیفی نظیر میانگین، فراوانی، حداقل، حداکثر، و انحراف استاندارد برای توصیف جامعه و در آمار استنباطی از تکنیک آماری کولموگروف برای تعیین نرمال بودن داده ها و از آزمون تحلیل مسیر با استفاده از نرم افزار لیزرل انجام پذیرفت. نتایج و تحلیل داده ها نشان داد که : نفوذ اجتماعی بر اعتماد مشتریان در بانک های فیزیکی تأثیر دارد. فوذ اجتماعی بر اعتماد مشتریان در خدمات بانکداری الکترونیک تأثیر دارد. نفوذ اجتماعی بر پذیرش بانکداری الکترونیک تأثیر دارد. انگیزه ضد انطباق بر اعتماد مشتریان در بانک های فیزیکی تأثیر دارد. انگیزه ضد انطباق بر اعتماد مشتریان در خدمات بانکداری الکترونیک تأثیر دارد.انگیزه ضد انطباق بر پذیرش خدمات بانکداری الکترونیک تأثیر دارد. اعتماد در بانک فیزیکی بر اعتماد در خدمات بانکداری الکترونیک تأثیر دارد. انتظارات عملکرد بر پذیرش بانکداری الکترونیک تأثیر دارد. انتظارات تلاش بر پذیرش بانکداری الکترونیک تأثیر دارد. اعتماد در بانکداری الکترونیک بر انتظارات عملکرد تأثیر دارد. اعتماد در بانکداری الکترونیک بر انتظارات تلاش تأثیر دارد. اعتماد در بانکداری الکترونیک بر پذیرش بانکداری الکترونیک تأثیر دارد..
کلمات کلیدی : پذیرش بانکداری الکترونیکی اعتماد انگیزه ضد انطباق تأثیر اجتماعی خدمات نوین فناوری اطلاعات