تاثیر انبارداری و توزیع ترکیبی هوشمند کالاهای غذایی بر بازاریابی خارجی مورد مطالعه: شرکت صنایع غذایی صادراتی پگاه استان تهران

تاثیر انبارداری و توزیع ترکیبی هوشمند کالاهای غذایی بر بازاریابی خارجی مورد مطالعه: شرکت صنایع غذایی صادراتی پگاه استان تهران

رقیه عادل زاده1 علیرضا ربیع2 علیرضا خزایی3

1) دانشجوی کارشناسی ارشدمدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل موسسه آموزش عالی فارابی مهرشهر کرج ایران
2) دکترای مدیریت بازرگانی موسسه آموزش عالی فارابی مهرشهر کرج ایران
3) دکترای مدیریت منابع انسانی موسسه آموزش عالی فارابی مهرشهر کرج ایران

محل انتشار : سومین کنفرانس سالانه مدیریت و اقتصاد کسب و کار(3mseconf.com)
چکیده :
زنجیره تأمین، انبارداری و توزیع کالا یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های هر فروشگاه به حساب می‌آید و ضعف در این بخش می تواند کار قسمت های دیگر را هم مختل کند. بهره گیری از فناوری های جدید در بخش های مختلف شرکت شامل انبارداری و توزیع هوشمند می تواند هم از نظر زمان و هم از نظر اقتصادی بر عملکرد بازاریابی خارجی اثرگذار باشد. هدف این مطالعه ارتقای بازاریابی خارجی شرکت از طریق انبارداری و توزیع ترکیبی هوشمند کالاهای غذایی بوده است. سوال اصلی تحقیق این است که انبارداری و توزیع ترکیبی هوشمند کالاهای غذایی چه تأثیری بر بازاریابی خارجی دارد؟ فرضیه اصلی تحقیق به این صورت مطرح می شود که انبارداری و توزیع ترکیبی هوشمند کالاهای غذایی تأثیر معنی دار مثبت بر بازاریابی خارجی دارد. روش پژوهش به صورت پیمایشی می باشد. ابزار پیمایش در این تحقیق پرسشنامه محقق ساخته مبتنی بر فرضیات می باشد. روایی پرسشنامه با نظر کارشناسان تأیید شد و پایایی پرسشنامه از طریق محاسبه آلفای کرونباخ 82/0 بدست آمد که مورد تأیید است. جامعه آماری تحقیق شامل تمامی کارشناسان شرکت صنایع غذایی صادراتی پگاه استان تهران بوده است که تعدادشان 250 نفر می باشد. تعداد نمونه با استفاده از جدول کرجسی مورگان محاسبه شد که با توجه به تعداد جامعه آماری تحقیق تعداد 148 نفر به عنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب شدند. تمامی اطلاعات جمع آوری شده از پرسشنامه ها با استفاده از نرم افزار ,”SPSS” pls مورد آنالیز قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که انبارداری و توزیع ترکیبی هوشمند کالاهای غذایی تأثیر معنی دار مثبت بر بازاریابی خارجی دارد. پیشنهاد می شود که شرکت های با بازاریابی صادراتی از انبارداری و توزیع ترکیبی هوشمند کالاهای غذایی استفاده کنند.
کلمات کلیدی : انبارداری توزیع ترکیبی هوشمند کالاهای غذایی بازاریابی خارجی صنایع غذایی شرکت پگاه استان تهران