ارائه مدلی برای تبیین تمایل گردشگران بین المللی به استفاده از خدمات مراکز بهداشتی و درمانی ایران

ارائه مدلی برای تبیین تمایل گردشگران بین المللی به استفاده از خدمات مراکز بهداشتی و درمانی ایران

نسیم روستاپیشه1

1) دانشجوی دکتری تخصصی کارآفرینی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و

محل انتشار : سومین کنفرانس سالانه مدیریت و اقتصاد کسب و کار(3mseconf.com)
چکیده :
هدف پژوهش حاضر ارائه مدلی برای تبیین تمایل گردشگران بین المللی به استفاده از خدمات مراکز بهداشتی و درمانی ایران است. بدین منظور، 184 نفر از گردشگران بین¬المللی سلامت در پژوهش حاضر شرکت کردند. آنان به پرسشنامه¬های کیفیت خدمات، رضایت، اعتماد، وفاداری، ارزش ویژه برند و تمایل گردشگران سلامت به استفاده از خدمات مراکز بهداشتی و درمانی پاسخ دادند. جهت تجزیه و تحلیل داده¬ها از روش معادلات ساختاری با نرم¬افزار LISREL استفاده شد. نتایج نشان داد که تأثیر ارزش ویژه برند، وفاداری و اعتماد بر تمایل گردشگران به استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی مثبت و معنادار است. تأثیر رضایت، وفاداری و اعتماد بر ارزش ویژه برند مثبت و معنادار است. تأثیر رضایت و کیفیت خدمات بر وفاداری مثبت و معنادار است. تأثیر اعتماد بر وفاداری گردشگران معنادار نیست. تأثیر رضایت و کیفیت خدمات بر اعتماد مثبت و معنادار است. تأثیر کیفیت خدمات بر رضایت گردشگران مثبت و معنادار است. در مجموع یافته¬ها نقش کیفیت خدمات، رضایت، اعتماد، وفاداری و ارزش ویژه برند بر تمایل گردشگران سلامت به استفاده از خدمات مراکز بهداشتی و درمانی را مورد تأکید قرار می دهند.
کلمات کلیدی : کیفیت خدمات رضایت اعتماد وفاداری ارزش ویژه برند استفاده از خدمات گردشگری سلامت