بررسی رابطه مسئولیت¬پذیری و رفتار سازمانی با تربیت شهروند حرفه¬ای در بین معلمان منطقه 5 تهران

بررسی رابطه مسئولیت¬پذیری و رفتار سازمانی با تربیت شهروند حرفه¬ای در بین معلمان منطقه 5 تهران

هادی رزقی شیرسوار1 فاطمه سوری2

1) گروه مدیریت دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، تهران، ایران
2) کارشناس ارشد گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، تهران، ایران.

محل انتشار : دومین همایش ملی رسانه، ارتباطات و آموزش های شهروندی(2nccce.com)
چکیده :
هدف اين مطالعه تعیین رابطه مسئولیت¬پذیری و رفتار سازمانی با تربیت شهروند حرفه¬ای در بین معلمان منطقه 5 تهران بود. به این منظور از روش توصیفی از نوع پیمایشی – همبستگی استفاده شد و داده‌ها از طریق سه پرسشنامه¬ سه پرسش¬نامه¬ استاندارد شده از 276 نفر از معلمان 975 نفری منطقه 5 تهران جمع‌آوري شد. جهت تعیین روایی این پرسشنامه¬ها از نظرات کارشناسانه و تخصصی صاحب¬نظران استفاده شد. یافته¬های پژوهش نشان داد بین تربیت شهروند حرفه¬ای با مسئولیت¬پذیری، تربیت شهروند حرفه¬ای با رفتار سازمانی در سطح 01/0 همبستگی مثبت و معناداری، بین مسئولیت¬پذیری با رفتار سازمانی در سطح 05/0 همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. یافته¬های پژوهش نشان داد تغییرات مربوط به تربیت شهروند حرفه¬ای را هر دو متغیر مسئولیت¬پذیری و رفتار سازمانی پیش¬بینی می¬کنند.
کلمات کلیدی : مسئولیت¬پذیری رفتار سازمانی تربیت شهروند حرفه¬ای معلمان.