رابطه بین سواد رسانه ای و قصد خرید مشتری

وحید بیکتاشی1

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش سیستمهای اطلاعاتی،دانشگاه ازاد اسلامی واحد

محل انتشار : دومین همایش ملی رسانه، ارتباطات و آموزش های شهروندی(2nccce.com)
چکیده :
چکیده سواد رسانه اي، توانايي دسترسي به رسانه ها، درك و ارزيابي انتقادي جنبه هاي مختلف محتواي رسانه ها براي خلق ارتباطات در زمينه هاي گوناگون است. در حال حاضر در بسياري از كشورهاي دنيا، آموزش سواد رسانه اي به اقشار مختلف مردم آغاز شده و اين موضوع اهميت خود را پيدا كرده است. هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بين سواد رسانه ای و قصد خرید مشتری است. رسانه‌ها جنبه تجاری بسیار بالایی هم دارند چنانکه سواد رسانه‌ای بر آگاهی از پایه های اقتصادی تولیدات رسانه های جمعی مبتنی است. رسانه‌ها و شبکه های اطلاع رسانی همچنین دنبال مشتریانی هستند که از آنها حمایت مالی کنند بنابراین هرچه سواد رسانه‌ای مشتری بیشتر باشد، محصول یا خدمت با اثر گذاری بیشتر به وسیله لینکهای مختلف، مشتری را به خرید جذب می‌کنند و قصد خرید را بالا می برد.
کلمات کلیدی : کلید واژگان: سواد رسانه ای قصد خرید مشتری