بررسی تاثیر قابلیت های نوآوری بر رفتار مصرف کننده (مورد مطالعه : بانک قرض الحسنه مهر ایران)

بررسی تاثیر قابلیت های نوآوری بر رفتار مصرف کننده (مورد مطالعه : بانک قرض الحسنه مهر ایران)

احسان احد مطلقی1 احمد شریف2

1) استادیار، دانشکده مدیریت، دانشگاه پیام نور استان تهران
2) دانش آموخته، دانشگاه پیام نور تهران

محل انتشار : کنگره بین المللی علوم مهندسی و توسعه شهری پایدار - کپنهاگ(dtuconf.eu)
چکیده :
با توجه به اینکه هدف اصلی شرکتها ارائه و فروش محصولات و خدماتی که تولید و ارائه می کنند می باشد و همچنین با توجه به پیشرفت روزانه فناوری و وجود رقبا که منجر به تغییر درخواست و ذائقه مصرف کنندگان و مشتریان شده نه تنها رشد و پیشرفت بلکه بقا و ادامه حیات هر شرکتی منوط به ابداع و نوآوری در محصولات آن می باشد. در این نوع فعالیت‌های بازاریابی، داشتن درک درست از رفتار مصرف‌کنندگان امری ضروری است این پژوهش به‌دنبال بررسی تاثیر قابلیت های نوآوری بر رفتار مصرف کننده می باشد. روش پژوهش حاضر توصیفی- پیمایشی است و جامعه آماری آن، مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران هستند. نمونه آماری تحقیق با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شده است. در پژوهش حاضر، برای گردآوری داده‌ها از روش کتابخانه‌ای و روش میدانی با استفاده از ابزار پرسش¬نامه نسبت به گردآوری داده‌ها اقدام شده است. در طراحی پرسش‌نامه از روش لیکرت استفاده شده است و در نهایت يافته هاي پژوهش نشان می دهد نوآوری بر رفتار مصرف کننده تاثیر معنادار داشته است.
کلمات کلیدی : قابلیت های نوآوری نوآوری شناختی نوآوری احساسی نوآوری فرایندی رفتار مصرف کننده.