تاثیر مدیریت دانش بر توسعه کسب و کار صنایع کارآفرین کوچک و متوسط

تاثیر مدیریت دانش بر توسعه کسب و کار صنایع کارآفرین کوچک و متوسط

بهنام صفایی اصل1

1) کارشناس ارشد اقتصاد، استانداری یزد

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی نوآوری در مدیریت کسب و کار و اقتصاد(ibaeconf.com)
چکیده :
دانش به عنوان یکی از عوامل مهم در افزایش موفقیت در کسب کار می باشد و مدیریت آن یعنی مدیریت دانش، که فرآیندی است جهت بکارگیری کلیه دانش و اطلاعات در دسترس سازمان به نفع مشتری و خود سازمان است. به عبارت دیگر فرآیند تبدیل دانش ضمنی به دانش کاربردی است، سازمان ها باید به دنبال روش هایی جهت گسترش دانش سازمانی در میان سطوح مختلف نیروی انسانی در سراسر سازمان باشند. در سازمان های بزرگ، کارکنان به دانش به روز نیاز دارند، در کسب و کارهای کوچک و متوسط نیز این امر حائز اهمیت است اما الگوهای مدیریت دانش مورد استفاده در سازمان های بزرگ به علت برخی مشكلات به جا گذاشتن هزینه های مازاد، قابلیت پیاده سازی در کسب و کارهای کوچک و متوسط را ندارند و از سوی مدیران این دسته از صنایع رغبت خاصی نشان داده نمی شود. با توجه به اینکه تا كنون به مديريت دانش در صنايع كوچك و متوسط كمتر توجه شده است. در این پژوهش به اهمیت آن پرداخته می شود.
کلمات کلیدی : مدیریت دانش کسب و کار صنایع کوچک