شناسایی عوامل موثر بر بازاریابی محتوا با استفاده از شبکه های اجتماعی و وب سایت ها و تبیین مدل مفهومی آن

شناسایی عوامل موثر بر بازاریابی محتوا با استفاده از شبکه های اجتماعی و وب سایت ها و تبیین مدل مفهومی آن

فهیمه رمضانی1 مهدی محمودزاده واشان2 حسین حکیم پور3

1) دانشجوی دکترای تخصصی مدیریت بازرگانی،دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند،ايران
2) استادیار، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، ايران
3) استادیار، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، ايران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی نوآوری در مدیریت کسب و کار و اقتصاد(ibaeconf.com)
چکیده :
مقدمه : رشد اینترنت و وب و تعدد شبکه های اجتماعی متفاوت و مخاطبان با سلایق متفاوت باعث تغییر پارادایم های خرید و جلب توجه مشتری شده است . امروزه ، تبلیغاتی در جامعه مخاطب دارد که ، در کمترین زمان محصول را معرفی کند و مشتری برای آشنایی با آن کالا زحمت زیادی را متحمل نشود . در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت ها زمان اندکی برای متقاعد سازی مشتری در اختیار کاربر است لذا اهمیت بازاریابی محتوایی بیش از گذشته است . بازاریابی محتوا یا راهبرد بازاریابی از طریق محتوا از جدیدترین راهبردهای بازاریابی است از این رو هدف این پژوهش شناسایی مولفه ها و ابعاد اساسی بازاریابی محتوا با استفاده از شبکه های اجتماعی و وب سایت ها به منظور تبیین مدل مفهومی برای درک بهتر آن انجام شده است . روش شناسی : برای دستیابی به هدف ذكر شده، روش دلفی که یک روش تحقیق کیفی است، براي اجراي اين بررسي انتخاب شده است. گروه دلفی متشکل از 20 نفر از افراد صاحب نظر در حوزه مدیریت بازاریابی و حوزه بازاریابی محتوای شبکه های اجتماعی است. یافته ها : 12 عامل موثر بر بازاریابی محتوا با استفاده از شبکه های اجتماعی و وب سایت ها شناسایی گردید و در قالب یک مدل مفهومی تبیین شد . عوامل دوازده گانه مطروحه عبارتند از : جذاب، ساختار محتوا، کیفیت محتوا، قابلیت اشتراک محتوا، قابلیت اطمینان ارائه دهنده، سرعت سایت، به روز رسانی مطالب، رسانه توزیع ، رعایت اصول روانشناسی صدا و موسیقی ، غیر مزاحم ، تصاویر محصول، محتوای کوتاه . نتیجه گیری : این مدل می تواند راهنمای تولیدکنندگان محتوا باشد.
کلمات کلیدی : بازایابی محتوا شبکه های اجتماعی روش دلفی مدل مفهومی