انتشار دانش در مدیریت بهتر کسب‌و‌کار

مهسا کلانترزاده1 پوریا شکسته بند2

1) دانشجوی دکترای علوم اقتصادی،دانشکده اقتصاد و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب،ايران
2) دانشجوی دکترای مهندسی صنایع . دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، ايران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی نوآوری در مدیریت کسب و کار و اقتصاد(ibaeconf.com)
چکیده :
می‌دانیم که در کسب و کار های حال حاضر ، یادگیری سازمانی و امکان ایجاد رقابت و نوآوری می تواند سبب بهره مندی هر چه بیشتر نیروی انسانی شود و اسباب توامندسازی را برای این نیروهای بالاقوه ایجاد کند . وجود بسترهایی برای انتشار این تجارب سبب بهتر شدن فرایند توانمندسازی نیروی انسانی می‌شود . بسیاری از سازمان‌ها به این باور رسیده‌اند که به منظور به دست آوردن مزیت رقابتی در محیط کسب‌وکار بی‌ثبات کنونی، باید در خلق و مدیریت دانش بسیار کارآمدتر باشند. دانش سازمانی به بخشی جدایی‌ناپذیر از فرآیندها، سیستم‌ها و فرهنگ سازمانی تبدیل شده و مدیریت دانش به عنوان یک دارایی و به عنوان یک منبع برای تولید مزیت رقابتی، نیازی قطعی است. در این مطالعه پس از بررسی ادبیات مدیریت دانش به عنوان کارکردی برای بهبود سیستم مدیریت کسب و کار ، به بررسی شیوه های مختلف انتشاردانش پرداخته شده است. در پایان بررسی شده است که انتشار دانش چه تاثیر به سزایی در بهبود مدیریت کسب و کار داشته است .
کلمات کلیدی : خلق و انتشار دانش مدیریت کسب و کار توانمندسازی نیروی انسانی.