بررسی تأثیر شهرت اخلاقی بر وفاداری مشتریان با نقش میانجی اعتماد مشتری (مورد مطالعه: مشتریان شعب بانک ملّت در شهر اهواز)

بررسی تأثیر شهرت اخلاقی بر وفاداری مشتریان با نقش میانجی اعتماد مشتری (مورد مطالعه: مشتریان شعب بانک ملّت در شهر اهواز)

زهرا موسایی خراسانی1 سید نجم الدین موسوی2

1) کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت بازرگانی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی ، اهواز، ایران-
2) دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد و علوم اداری، دانشگاه لرستان، ایران-

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی نوآوری در مدیریت کسب و کار و اقتصاد(ibaeconf.com)
چکیده :
هدف تحقیق حاضر بررسی تأثیر شهرت اخلاقی بر وفاداری مشتریان به واسطه اعتماد مشتری می باشد. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری داده ها توصیفی - علی است. جامعه آماری این تحقیق مشتریان شعب بانک ملت در شهر اهواز می باشد. با توجه به حجم نمونه نامحدود اقدام به نمونه گیری شد که حجم نمونه 384 نفر برآورد گردید. روش نمونه‌گیری در این تحقیق تصادفی طبقه ای می باشد. در این تحقیق برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی (شامل آزمون نرمال بودن داده ها، آزمون همبستگی و مدل معادلات ساختاری) در قالب نرم افزارهای(22/0)SPSS و(8/8) LISREL استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که شهرت اخلاقی بر وفاداری مشتریان و اعتماد مشتریان تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین اعتماد مشتری بر وفاداری وی تأثیر مثبتی دارد و همچنین اعتماد در تأثیر شهرت اخلاقی بر وفاداری مشتری دارای نقش میانجی بود.
کلمات کلیدی : واژگان کلیدی: شهرت اخلاقی اعتماد مشتری وفاداری مشتری بانک ملت.