فرصت توسعه گردشگری ورزشی به كمك راهکار بازاریابـی دیجیتال

فرصت توسعه گردشگری ورزشی به كمك راهکار بازاریابـی دیجیتال

ترانه كريمي1

1) دانشجوي دكتري تخصصي مديريت ورزشي

محل انتشار : کنفرانس ملی مدیریت، گردشگری و توسعه پایدار(tabriz2018conf.ir)
چکیده :
گردشگري ورزشي يكي از حوزه هاي پر اهميت صنعت گردشگري در دنياست و با در نظر گرفتن تمدن دیرینه و کهن ایران و داشتن منابع تاریخی و جغرافیایی زمینه جلب گردشگر در کشور ما بسیار زیاد است. از نظر اقتصادي عايدات بيشماري به دنبال برگزاري رويدادهاي ورزشي و ورود گردشگران نصيب مقاصد مي گردد. از طرفی ، به لحاظ نقش فنآوري اطلاعات و زمينه سازي اينترنت در ايجاد بازار مناسب در جوامع و مقاصد گردشگري مي توان با استفاده از بازاريابي ديجيتال به توسعه گردشگري ورزشي پرداخت. روش این پژوهش روش توصیفی می باشد که داده های آن به روش کتابخانه ای و با استفاده از نتایج تحقیقات، اخبار و یا آمار مرتبط جمع آوري گرديد. نتايج نشان دادندكه به لحاظ عدم تبلیغات مناسب در شناساندن جاذبه های گردشگری, شبکه های اجتماعی و همچنین کانال های بازاریابی دیجیتال با ارائه خدمات مناسب می توانند فرصتی برای جلب گردشگران ورزشی باشند . لذا برنامه ریزی دقیق و صحیح در برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی و بازاریابی با بستر اینترنت راهکاری برای توسعه گردشگری ورزشی می باشد..
کلمات کلیدی : گردشگري گردشگري ورزشي اينترنت, شبکه های اجتماعی, بازاريابي ديجيتال.