ارزیابی اثربخشی ابزارهای بازاریابی الکترونیک در جذب گردشگران
ارزیابی اثربخشی ابزارهای بازاریابی الکترونیک در جذب گردشگران
امین آذری فرد1
1) گروه مديريت و فناوری اطلاعات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، ایران
محل انتشار :
هفتمین کنفرانس بین المللی مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی(icm2019.com)
چکیده :
هدف از این پژوهش بررسی میزان تاثیرگذاری ابزارهای بازاریابی الکترونیکی در جذب گردشگر است. جهت انجام مطالعات به صورت علمي ابتدا به متون تخصصي و تجربه هاي داخلی و خارجی مراجعه شد و ضمن استفاده از روش ها و رويکردهاي اصلي آنان، چگونگي تبديل مفاهيم تحقيق به شاخصها و معيارهاي قابل سنجش برای طراحی پرسشنامه به کار گرفته شد، این پژوهش از نوع توصیفی-تحلیلی بوده و از روش نمونهگیری تصادفی استفاده شده است. حجم نمونه مورد بررسی 100 نفر از خبرگان گردشگری و مدیران آژانسهای مسافرتی شهر تهران است. برای تحلیل دادهها و آزمون فرضیههای پژوهش از نرم افزار SPSSاستفاده شده است. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که تبلیغات برخط، بهینهسازی وب سایت و پیامکهای تبلیغاتی تأثیر معناداری در سطح مطلوب بر جذب گردشگر دارد. همچنین شبکههای اجتماعی، موتورهای جستجو و بلاگ نویسی تأثیر معناداری در سطح متوسط بر جذب گردشگر دارد.
کلمات کلیدی :
ابزارهای بازاریابی الکترونیکی
جذب گردشگر