بررسی اثربخشی دورههای آموزشی ضمنخدمت در دانش، نگرش و عملکرد کارکنان در اداره کل زندانهای استان آذربایجان شرقی
بررسی اثربخشی دورههای آموزشی ضمنخدمت در دانش، نگرش و عملکرد کارکنان در اداره کل زندانهای استان آذربایجان شرقی
المیرا حسن دوست1 داود همت زاده2
1) کارشناس ارشد مدیریت آموزشی- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
2) کارشناس ارشد بهسازی منابع انسانی- دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند
محل انتشار :
اولین کنفرانس بین المللی اصول فناورانه در مدیریت و مهندسی صنایع (iem2019.ir)
چکیده :
پژوهش حاضر در راستای « بررسی اثربخشی آموزشهای ضمنخدمت در دانش، نگرش و عملکرد کارکنان ادارهکل زندانهای استان آذربایجانشرقی» میباشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جمعآوری دادهها از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان آموزشدیده ادارهکل زندانهای استان آذربایجانشرقی در سال 1395 که به تعداد 455 نفر میباشد. حجم نمونه مورد بررسی با استفاده از فرمول کوکران به تعداد 209 نفر بوده که به روش تصادفی طبقهای-نسبتی انتخاب شده است. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه محققساخته میباشد که با توجه به ویژگیهای مدل کرک پاتریک یعنی در سه سطح واکنش، یادگیری و رفتار تدوین شده است. روایی پرسشنامه با نظر استاد راهنما تأیید و پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از آلفای کرونباخ در پرسشنامه نگرش 73/0 و در پرسشنامه عملکرد 71/0برآورد شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و استنباطی (آزمون تی تک نمونهای) با استفاده از نرم افزار spss استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که نگرش کارکنان به آموزشهای ضمن خدمت مثبت میباشد. همچنین این آموزشها در دانش و عملکرد کارکنان ادارهکل زندانهای استان آذربایجانشرقی اثربخش است.
کلید واژه ها: ارزشیابی، اثربخشی، آموزش ضمنخدمت، دانش، نگرش، عملکرد.
کلمات کلیدی :
کلید واژه ها: ارزشیابی
اثربخشی
آموزش ضمنخدمت
دانش
نگرش
عملکرد.