بررسی اثر تجانس ارزش بر تعهد به برند در میان مشتریان بانک ملی شهر مشهد

بررسی اثر تجانس ارزش بر تعهد به برند در میان مشتریان بانک ملی شهر مشهد

مهدی نوایی تولایی1 هادی بستام2 نویدرضا برومند3

1) کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ـ بازاریابی، موسسه آموزش عالی تابران
2) استادیار گروه مدیریت، دانشکدة مدیریت و حسابداری، موسسه آموزش عالی تابران
3) استادیار گروه مدیریت، دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

محل انتشار : اولین کنفرانس بین المللی اصول فناورانه در مدیریت و مهندسی صنایع (iem2019.ir)
چکیده :
در طی دهه‌های اخیر، با شدت یافتن رقابت میان بنگاه‌های اقتصادی در جهت به دست آوردن سهم بیشتری از بازار، توجه به سمت برند سازی و شناخت دقیق‌تر و عمیق‌تر نیازها و خواسته‌های مشتریان معطوف شده است. سازمان‌ها باید بیاموزند که چگونه از تمرکز بر محصول یا خدمات به سمت درک رفتار و ارزش‌های مورد انتظار مشتریان حرکت کنند. این تحقیق با هدف بررسی تأثیر تجانس ارزش بر تعهد به برند مشتریان صورت گرفته است. این پژوهش، کاربردی و از نوع همبستگی بوده و جامعه آماری آن را مشتریان شعب بانک ملی در شهر مشهد تشکیل داده‌اند. از روش نمونه گیری غیراحتمالی دردسترس و ابزار پرسشنامه برای جمع آوری داده‌ها استفاده شد. حجم نمونه نهایی پژوهش تعداد 279 است. آزمون فرضیات به روش مدلیابی معادلات ساختاری و به کمک نرم افزار اسمارت پی آل اس انجام پذیرفته است. نتایج پژوهش در سطح خطای 5 درصد نشان می‌دهد، تجانس ارزش بر تعهد به برند مشتری تاثیرگذر است.
کلمات کلیدی : تجانس ارزش تعهد به برند بانک ملی