امکان سنجی و ارزیابی ایجاد دفاتر خدمات الکترونیکی شهرداری در قالب طرح های برون سپاری

امکان سنجی و ارزیابی ایجاد دفاتر خدمات الکترونیکی شهرداری در قالب طرح های برون سپاری

محمد مولایی ذاکری1

1) کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی

محل انتشار : اولین کنفرانس بین المللی اصول فناورانه در مدیریت و مهندسی صنایع (iem2019.ir)
چکیده :
شهرداری‌ها به‌عنوان سازمان‌های عمومی و برحسب قانون، عهده‌دار وظایف متعددی در زمینه مسائل شهری و ارائه خدمت بهینه به شهروندان می‌باشد. تفکر مدیران عالی شهرداری همواره بهره¬گیری از امکانات، ملزومات و دانش های به روز در ارائه خدمات سالم و در زمان مناسب به شهروندان می باشد. در این راستا برنامه‌های مدونی طراحی و به اجرا درمی‌آید اکثراً این برنامه ها حول محور کاهش زمان و ارتباط شهروندان با شهرداری و عدم تمرکزگرایی در شهرداری¬های مناطق می‌باشد. برون‌سپاری و واگذاری بخشی از فعالیت ها و خدمات شهرداری ها (البته با نظارت شهرداری) و افزایش سطح دسترسی یکی از اقدامات می‌باشد که سعی شده است ارتباط شهروندان با مناطق کمتر و در هر محدوده شهر پاسخگویی و نیازهای آن‌ها مرتفع گردد. ایجاد خدمات الکترونیکی نیز از اقدامات تازه‌ای است که پس از ناحیه محوری در برنامه‌های شهرداری باهدف پیشبرد اهداف دولت الکترونیک، کاهش زمان و اخذ رضایتمندی شهروندان به‌صورت دورکاری قرارگرفته و در حال ارائه خدمت به شهروندان می‌باشد. واژگان کلیدی: خدمات الکترونیکی، برون‌سپاری. شهرداری
کلمات کلیدی : خدمات الکترونیکی برون‌سپاری شهرداری