بررسی وضعیت سیستم ارزیابی عملکرد شعب بانک پارسیان بر مبنای مدل های ارزیابی عملکرد بانک های خارجی

بررسی وضعیت سیستم ارزیابی عملکرد شعب بانک پارسیان بر مبنای مدل های ارزیابی عملکرد بانک های خارجی

مریم اکبری1

1) دانشجوی کارشناسی ارشد،مدیریت صنعتی،گرایش مالی ،دانشگاه آزاد ،واحدسمنان

محل انتشار : اولین کنفرانس بین المللی اصول فناورانه در مدیریت و مهندسی صنایع (iem2019.ir)
چکیده :
چکیده بانک های معتبر دنیا بر مبنای روش های مختلفی در پی ارزیابی عملکرد فعالیت های خودشان هستند.ازجمله این ارزیابی ها بر مبنای 5 مولفه صورت می پذیرد:استراتژی های سازمانی ، نتایج عینی، رفتارهای فردی ، ویژگی های شخصی ،محدودیت های موقعیتی .لذا این پژوهش باهدف بررسی وضعیت سیستم ارزیابی عملکرد شعب بانک پارسیان بر مبنای مدل های ارزیابی عملکرد بانک های خارجی صورت پذیرفت.روش انجام این تحقیق توصیفی - تحلیلی و از نظر هدف، از نوع تحقيق كاربردي مي‌باشد.جامعه آماري اين تحقيق شامل 15 نفر از کارکنان و مدیران بانک پارسیان شهر سمنان میباشد.ابزار گردآوری اطلاعات، مصاحبه و همچنین پرسشنامه محقق ساخته 25 سوالی برای بررسی ابعاداستراتژی های سازمانی ، و پرسشنامه استاندارد عملکرد سازمانی «Achieve» هرسی و گلداسمیت میباشد.برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از مدل استنتاج فازی مبتنی بر شبکه عصبی استفاده شد تا میزان دقت اندازه گیری ها در آزمون فرضیات به بیشترین حد ممکن ارتقا یابد و بتوان به نتایج ،برای بهبود عملکرد شعب بانک پارسیان استناد نمود. نتایج نشان داد مدیران بانک مورد مطالعه با ضریب اطمینان 95 درصد باید در بخش استراتژی های سازمانی ، نتایج عینی ،محدودیت های موقعیتی از مدل و الگوی بانکهای خارجی بهره گیرند ولی در بخش رفتارهای فردی ، ویژگی های شخصی نیازی به الگوگیری نمیباشد. واژگان كليدي: ارزیابی عملکرد، استراتژی های سازمانی، رفتارهای فردی، بانکهای خارجی.
کلمات کلیدی : واژگان كليدي: ارزیابی عملکرد استراتژی های سازمانی رفتارهای فردی بانکهای خارجی.