برنامه ريزي استراتژيك و بازاريابي صنعتي

بهمن نورالهي1

1) كارشناس ارشد مديريت بازرگاني

محل انتشار : اولین کنفرانس بین المللی اصول فناورانه در مدیریت و مهندسی صنایع (iem2019.ir)
چکیده :
به طور کلی استراتژی فرایند تعیین ماموریت مقاصد و هدف های اساسی و بلند مدت سازمان و پذیرش جریان اقدامات و تخصیص منابع ضروری برای دستیابی به هدف های سازمان می پردازد. (بدخشانی و فروزانفر،1389) به گونه ای که قادر به تبیین موضوعاتی ، نظیر این باشد که چه کسب و کاری در چه نوع سازمانی فعایت میکنیم یا می خواهیم فعالیت کنیم (انصاری ،1390 ). بازاریابی صنعتی که به آن Business to Business marketing نیز گفته می شود . عبارت است از ارزیابی کالا و خدمات و در ارتباط با سازمان کسب و کار است .سازمان های کسب و کار (یا سازمان های صنعتی )شامل شرکت های تولید کننده ؛سازمان های زیر مجموعه دولت ، سازمان های بخش خصوصی ، موسسات آموزش ، بیمارستان ها ، توزیع کننده گان ، یا واسطه ها می باشد . سازمان های صنعتی کالا و خدمات را به منظور تامین اهدافی چون تولید کالا ها و خدمات ، کسب سود ، کاهش هزینه ها و غیره خریداری می کنند. (عبدالوند و نیکومرام ،1385). واژگان کلیدی : استراتژی ، بازاریابی صنعتی ، مارکتینگ ، برنامه ریزی
کلمات کلیدی : استراتژی بازاریابی صنعتی مارکتینگ برنامه ریزی