تأثیر شوخ طبعی مدیریتی بر عملکرد کارکنان: بررسی نقش ارتباطات بین فردی

تأثیر شوخ طبعی مدیریتی بر عملکرد کارکنان: بررسی نقش ارتباطات بین فردی

حسین شول1 زهرا اردستانی رستمی2

1) . دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی ، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان ، سمنان، ایران.
2) فوق لیسانس، دانشکده حقوق، دانشگاه امام صادق(ع)، تهران،

محل انتشار : اولین کنفرانس بین المللی اصول فناورانه در مدیریت و مهندسی صنایع (iem2019.ir)
چکیده :
این پژوهش با هدف بررسی تاثیر¬ شوخ¬طبعی مدیریتی و ارتباطات بین¬فردی بر عملکرد کارکنان کلیه¬ی شعب بانک¬های تجاری شهرستان سیرجان صورت گرفته است. با توجه به اهمیت بالای عملکرد نیروی انسانی سازمان¬ها و همچنین احساس نیاز به پرداختن به مواردی که در بهبود و افزایش آن مؤثر هستند، پژوهش حاضر به این موضوع می¬پردازد. روش پژوهش بکار گرفته شده از نوع همبستگي و به طور مشخص مبتني برمدل معادلات ساختاري است. جامعه آماري تحقيق شامل كليه¬ی مديران وکارمندان شعب بانک¬های تجاری شهرستان سیرجان است كه تعداد آنها 850 نفر مي‌باشند. با استفاده از جدول مورگان تعداد 265 نفر براي نمونه برداري انتخاب گرديده است. روش نمونه¬گیری در این تحقیق، نمونه¬گیری سهمیه¬ای و ابزار گردآوری داده¬ها نیز پرسش¬نامه بوده است. نتایج نشان داد شوخ طبعی مدیران، هم به طور مستقیم و هم به واسطه ارتباطات بین فردی بر عملکرد کارکنان تأثیر معناداری دارد.
کلمات کلیدی : شوخ طبعی عملکرد کارکنان ارتباطات میان فردی