شایستگی فنی رهبر و رفتار کاری نوآورانه: نقش میانجی رفتار یادگیری کارکنان
شایستگی فنی رهبر و رفتار کاری نوآورانه: نقش میانجی رفتار یادگیری کارکنان
آیدا عادل1 حسن امیری2
1) گروه مدیریت، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2) استادیار گروه مدیریت، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
محل انتشار :
اولین کنفرانس بین المللی اصول فناورانه در مدیریت و مهندسی صنایع (iem2019.ir)
چکیده :
در این تحقیق به بررسی رابطه بین شایستگی فنی رهبر و رفتار کاری نوآورانه با توجه به نقش میانجی رفتار یادگیری کارکنان در بانک تجارت استان تهران پرداخته شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش تحقیق توصیفی، پیمایشی و از نوع همبستگی محسوب میگردد. جامعه آماری براي انجام این تحقيق شامل کلیه کارکنان بانک تجارت استان تهران که به تعداد 1100 نفر میباشند و با توجه به جدول کرجسی و مورگان تعداد 285 نفر بعنوان گروه نمونه برآورد گرديد. به منظور انتخاب نمونه مناسب از روش نمونهگیری تصادفی ساده استفاده شده است. روش جمعآوری دادهها نیز میدانی و کتابخانهای و ابزار آن پرسشنامههای استاندارد میباشد. روایی محتوایی پرسشنامهها توسط اساتید و روایی سازه توسط تحلیل عاملی تأیید شد. پایایی پرسشنامهها نیز با استفاده از آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل دادهها بر حسب فرضیههای این پژوهش، از روش آمار توصیفی و آمار استنباطی، که جهت انجام تحلیل عاملی از نرمافزار SPSS و جهت بررسي و تحلیل فرضیات تحقیق از روش معادلات ساختاری از نرمافزار لیزرل استفاده شده است. نتایج معادلات ساختاری نشان داد بین شایستگی فنی رهبر و رفتار کاری نوآورانه با توجه به نقش میانجی رفتار یادگیری کارکنان رابطه معنیداری وجود دارد. بین شایستگی فنی رهبر و رفتار یادگیری کارکنان با رفتار کاری نوآورانه کارکنان رابطه معنیداری وجود دارد. بین شایستگی فنی رهبر و رفتار یادگیری کارکنان در بانک تجارت استان تهران رابطه معنیداری وجود دارد.
کلمات کلیدی :
شایستگی فنی رهبر
رفتار یادگیری کارکنان
رفتار کاری نوآورانه