رابطه جذابیت وب سایت با وفاداری الکترونیکی مشتریان اینترنتی همراه اول شهرستان اردبیل

رابطه جذابیت وب سایت با وفاداری الکترونیکی مشتریان اینترنتی همراه اول شهرستان اردبیل

سولماز حسن زاده1 شهرام بگ زاده2 بهروز اسکندرپور3

1) دانشجوی کارشناسی ارشد ، گروه مدیریت ، موسسه غیرانتفاعی نوین، اردبیل ، ایران
2) استادیار، گروه مدیریت ، موسسه غیرانتفاعی نوین، اردبیل ، ایران
3) استادیار، گروه مدیریت ، موسسه غیرانتفاعی نوین، اردبیل ، ایران

محل انتشار : اولین کنفرانس بین المللی اصول فناورانه در مدیریت و مهندسی صنایع (iem2019.ir)
چکیده :
چکیده درتحقیق حاضر رابطه جذابیت وب سایت با وفاداری الکترونیکی مشتریان اینترنتی شرکت همراه اول شهر اردبیل مورد بررسی واقع شده است. جذابیت وب سایت با مولفه های رنگ، سبک، فن چاپ و صفحه آرایی و همچنین متغیرهای وابسته(وفاداری الکترونیکی)در طيف ليکرت 5 گزينه¬اي مورد اندازه گيري واقع گردیده است. جامعه آماري اين تحقيق را مشتریان اینترنتی شرکت همراه اول شهر اردبیل تشکیل می دهد و از روش نمونه گيري قضاوتی استفاده گردیده و همچنین حجم نمونه گيري از جامعه نامحدود آماري مي باشد. که از طریق فرمول جامعه نامحدود حجم نمونه 384 انتخاب گردید و پرسشنامه بین آنها اعضای نمونه توزیع گردیده و تعداد 372 پرسشنامه کامل استرداد شد. روایی پرسشنامه با گرفتن مشاوره از اعضای هیات علمی متخصص در این زمینه تقویت وپایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داه ها از آمار توصیفی برای طبقه بندی، تهیه نمودارها وجداول فراوانی استفاده گردید. سپس با استفاده از آمار استنباطی به تجزیه وتحلیل فرضیه های تحقیق پرداخته شد. از ضریب همبستگی پیرسون برای تحلیل فرضیه ها استفاده شد که نتایج حاصل از تحقیق نشان می دهد ، ابعاد رنگ وب سایت ، سبک چاپ وب سایت و فن چاپ وب سایت به ترتیب با ضریت همبستگی 25، 29 و 27 درصد رابطه معناداری با وفاداری الکترونیکی مشتریان اینترنتی همراه اول داشته و همچنین بعد صفحه آرایی جذابیت وب سایت رابطه معناداری با وفاداری الکترونیکی ندارد.
کلمات کلیدی : واژگان كليدي: جذابیت وب سایت وفاداری الکترونیکی همراه اول