بررسی روابط عمومی الکترونیک و تاثیر آن بر تحولات سازمانی(مطالعه موردی: شهرداری یاسوج)

بررسی روابط عمومی الکترونیک و تاثیر آن بر تحولات سازمانی(مطالعه موردی: شهرداری یاسوج)

صدیقه دهنوئی1 اسلام محمودی2 مسعود نیک پی حسین آباد3

1) دانشجوی کارشناسی ارشد نرم افزار کامپیوتر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، ایران -
2) دانشجوی کارشناسی ارشد نرم افزار کامپیوتر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، ایران -
3) لیسانس زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه آزاد واحد یاسوج، ایران -

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت، حسابداری، اقتصاد و بانکداری در هزاره سوم(mae2019.ir)
چکیده :
توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات در دنیا و اینک در کشور ما، تاثیر گسترده اي در توسعه سایر فناوری ها، افزایش بهره وري سازمان ها و مؤسسات و بهبود ارائه خدمات لازم به مردم بطور خلاصه ایجاد زندگی بهتر دارد. در عصر حاضر استفاده از ابزارهاي دیجیتال نیازي است که به منظور دستیابی به سرعت لازم در انتقال اطلاعات و دقت طلایی ضروري به نظر می رسد و کارگزاران روابط عمومی براي بهره برداري از این سرعت و دقت لازم باید تکنیک هاي نوین رقابت را بیاموزند. این مقاله با توجه به اهمیت روابط عمومی و کاربرد گسترده آن ها در تمامی سازمان ها و نهادهای اداری به مروری بر این عنصر مهم سازمانی می پردازد. . نتایج نشان می دهد که روابط عمومی با توجه به ماهیت اطلاعاتی خود، جایگاه مناسبی است براي استفاده از تکنیک ها، ابزارها و روش هاي فنآوري اطلاعات و ارتباطات که متاسفانه امروزه کمتر از آن بهره مناسب می برد. دلیل آن به مهجور بودن روابط عمومی در سازمانها (عدم مهم شمردن آن به اندازه کافی)، عدم دانش مدیران و کارمندان روابط عمومی ها و یا بخش نامه اي بودن فعالیت هاست . نتایج نشان داد که ميان چهار مؤلفه شفاف سازی فرآیند کاری، حذف واسطه گری، مدیریت دانش آشکار و پنهان و اطلاع رسانی دقیق و به موقع روابط عمومی الکترونیک رابطة معني داربه ترتیب در سطح 634/0، 721/0، 632/0، 704/0وجود دارد.
کلمات کلیدی : روابط عمومی الکترونیک تحولات سازمانی ابزار دیجیتال روابط عمومی سازمانی