بررسی میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد مدیران شهری در خصوص پارک ها و فضای سبز(مطالعه موردی: شهر یاسوج)

بررسی میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد مدیران شهری در خصوص پارک ها و فضای سبز(مطالعه موردی: شهر یاسوج)

عبدالله عزیزی صدر1 عزیزالله دهنوی2 مریم امینی3

1) لیسانس مهندسی کشاورزی دانشگاه شیراز
2) فوق لیسانس زراعت دانشگاه آزاد یااسوج
3) کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت، حسابداری، اقتصاد و بانکداری در هزاره سوم(mae2019.ir)
چکیده :
چکیده عرصه هاي عمومي مهمترين بخش شهرها به شمار مي آيند در چنين عرصه هايي بيشترين تماس و تعامل بين انسان ها رخ ميدهد. ماهیت فضاهای عمومی شهری ایجاب میکند این فضاها پویا بوده و همگام با نیازها و خواسته های شهروندان تغییر و تحرک داشته باشند. اگر مردم در پارکها نادیده گرفته شوند یا تاریخ و پیشینة آنها محو شود، از پارک استفاده نخواهند کرد(لو، 1390 :244). بنابراین هدف از این پژوهش بررسی بررسی میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد مدیران شهری در خصوص پارک ها و فضای سبز می باشد. این تحقیق را می توان در زمره تحقیقات توصیفی به شمار آورد و چون داده های مورد نظر از طریق نمونه گیری از جامعه جمع آوری می¬شود. نتایج نشان می دهد که در خدمت شماره11، از مجموع 150 نفر تعداد 81 نفر این ویژگی را جذاب، 41 نفر تک بعدی، 11 نفر الزامی و 18 نفر بی تفاوت قلمداد کردند. از آنجا که تعداد بیشتری از مشتریان(81 نفر) این ویژگی را به عنوان جذاب معرفی کردند درنتیجه ویژگی كنترل بهداشت عمومي و پاكیزگي محیط زيست از طريق جمع آوري زباله به عنوان ویژگی جذاب در نظر گرفت شده است. به همین ترتیب ویژگی-های دیگر نیز طبقه بندی می شوند. همانطور که در سطر آخر جدول مشاهده می شود 8 ویژگی از 25 ویژگی کیفیت خدمات به عنوان جذاب طبقه بندی شدند،12ویژگی کیفیت خدمات به عنوان تک بعدی طبقه بندی شدند و 5 ویژگی باقیمانده بصورت بی تفاوت طبقه بندی شده اند،که مربوط به عدم رضایت یا نارضایتی بدون توجه به اینکه آیا کیفیت تحقق یافته است یا خیر می باشد.
کلمات کلیدی : واژگان کلیدی: رضایتمندی شهروندان پارکها و فضای سبز شهریاسوج سیستم شهری