بررسی نقش فناوری اطلاعات در استقرار eCRM برای رضایت مشتری در صنعت بانکداری

بررسی نقش فناوری اطلاعات در استقرار eCRM برای رضایت مشتری در صنعت بانکداری

محمد كاظم امراء شهستان1 علي هارون آبادي2

1) دانشجویی کارشناسی ارشد مهندسي فناوري اطلاعات، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد الكترونيكي،تهران، ایران -
2) استادیار گروه کامپیوتر، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، تهران، ایران -

محل انتشار : یازدهمین کنفرانس بین المللی ترفندهای مدرن مدیریت، حسابداری، اقتصاد و بانکداری با رویکرد رشد کسب و کارها(icmeaconf.com)
چکیده :
در گذشته، ارتباط بانک ها مشتري به صورت مدیریت ارتباط با مشتري CRM بررسی می گردید. اما امروزه فناوري اطلاعات تاثیرات مهمی بر قسمت هاي مختلف یک بانک به خصوص نحوه تعامل بانک ها با مشتریان خود گذاشته است. ظهور فناوری های نوین مانند فناوری اطلاعات تاثیرات گسترده بر ابعاد مختلف بانک ها گذاشته است. این موضوع خود باعث پدید آمدن مفهومی نوینی به نام مدیریت ارتباط با مشتري الکترونیک eCRM شده است. مدیریت ارتباط الکترونیک با مشتری تبدیل به یکی از فن آوری های با نفوذ در جهان شده است. در این مقاله ما به بررسی نقش و اهمیت فناوری اطلاعات در استقرار eCRM برای جلب رضایت مندی مشتری در صنعت بانکداری می پردازیم.
کلمات کلیدی : فناوری اطلاعات مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری رضایت مندی مشتری بانکداری