کارآمدی آموزش الکترونیکی در ارتقاء فرایند یادگیری
کارآمدی آموزش الکترونیکی در ارتقاء فرایند یادگیری
زهره عليمرداني1
1) دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی دانشگاه تهران، ايران
محل انتشار :
یازدهمین کنفرانس بین المللی ترفندهای مدرن مدیریت، حسابداری، اقتصاد و بانکداری با رویکرد رشد کسب و کارها(icmeaconf.com)
چکیده :
چکیده
مشخصه بارز نظام هاي آموزشي پيشرو در عرصه ياددهي- يادگيري، استفاده اثربخش از ظرفيت ها و امکانات تازه ايجاد شده در سايه تحولات فناوري هاي نوين است. آموزش الکترونيکي به عنوان زير مجموعه آموزش از راه دور که زاييده فناوريهاي اطلاعات و ارتباطات است از جمله فرصت هاي جديد در زمينه آموزش و يادگيري مي¬باشد که امروزه اکثر نظام¬هاي آموزشي به منظور پيشبرد اهداف خود و دستيابي به کارايي و اثربخشي بيشتر آن را به خدمت گرفته اند.
ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎ روش اﺳﻨﺎدي ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺗﻮﺻـﯿﻔﯽ- ﺗﺤﻠﯿﻠـﯽ، ﺿـﻤﻦ ﺗﻮﺻـﯿﻒ نقش آموزش الکترونیکی، به لزوم کارآمدی آموزش الکترونیکی در ارتقاء فرایند یادگیری جهت بهبود فرایند یاد دهی _ یادگیری می پردازد.
مواد و روش ها: این پژوهش یک مطالعه مروری است كه با روش پژوهش کتابخانه ای و با استفاده از منابع معتبر و مقالات علمی پژوهشی معتبر داخلی و خارجی درزمینه ی آموزش و یادگیری الکترونیکی انجام شده است مزایا و محدودیت های آموزش الکترونیکی ، ویژگی های مربوط به یادگیری الکترونیکی، ﻋﻮاﻣﻞ ﻣوثردرکارآمدی و معیارهای استاندارد این نوع آموزش از اهم مطالب این مقاله می باشد.
کلمات کلیدی :
کلمات کلیدی: آموزش
کارآمدی
یادگیری الکترونیکی
آموزش الکترونیکی