بررسی تاثیر اینترنت اشیاء بر روی عملکرد بازاریابی دیجیتال (مورد مطالعه پوشاک هاکوپیان)

بررسی تاثیر اینترنت اشیاء بر روی عملکرد بازاریابی دیجیتال (مورد مطالعه پوشاک هاکوپیان)

قدیر فرزانه1 رحیم قربانی2 سید حسین سید اصفهانی3

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، گرایش کسب و کار الکترونیک،دانشگاه ازاد واحد تهران شمال
2) هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال
3) هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال

محل انتشار : یازدهمین کنفرانس بین المللی ترفندهای مدرن مدیریت، حسابداری، اقتصاد و بانکداری با رویکرد رشد کسب و کارها(icmeaconf.com)
چکیده :
موضوع این پژوهش «بررسی تاثیر اینترنت اشیاء بر روی عملکرد بازاریابی دیجیتال» می باشد. داده مورد نیاز برای این پژوهش بوسیله پرسشنامه جمع آوری گردید. برای بررسی نرمال بودن داده ها از آزمون کولموگروف-اسمیرنف و از آزمون رگرسیون جهت بررسی فرضیه ها استفاده شد. برای ارزیابی پایایی از ضریب آلفای کرونباخ و برای محاسبه آن از نرم افزار SPSS22 استفاده گردید. میزان ضریب آلفای کرونباخ در تمامی متغیرهای این پژوهش بزرگتر از 0.7 مشاهده شد که این نشان دهنده اعتبار بالای پرسشنامه بوده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مشتریانی که بیش از یکبار برای خرید به فروشگاه هاکوپیان مراجعه کرده بودند، شد که از این تعداد 82 نفر برای پاسخ به سئوالات انتخاب شد. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی و استنباطی (استفاده از ازمون رگرسیون) بهره گرفته شد. نتایج نشان داد که اینترنت اشیا بر نرخ دسترسی،نرخ درگیری، تراکنش و هزینه خرید تأثیرگذار است. به واسطه تأیید تمامی فرضیات، فرضیه اصلی نیز تأیید شد و نتایج حاکی از آن بود که اینترنت اشیاء بر روی عملکرد بازاریابی دیجیتال تأثیرگذار است
کلمات کلیدی : اینترنت اشیا نرخ دسترسی نرخ درگیری تراکنش هزینه خرید