وصول مطالبات در بانکداری نوین

حامد آرین1 منصور دهقانی اشکذری2

1) دانشجوی ارشد مهندسی مالی،گروه مديريت،دانشکده علوم انسانی یزد،واحد دانشگاه علم و هنر،یزد،ایران
2) عضو هیات علمی،گروه مديريت،دانشکده علوم انسانی یزد،واحد دانشگاه علم و هنر،یزد،ایران

محل انتشار : یازدهمین کنفرانس بین المللی ترفندهای مدرن مدیریت، حسابداری، اقتصاد و بانکداری با رویکرد رشد کسب و کارها(icmeaconf.com)
چکیده :
بدون شک یکی از مهم ترین چالش های پیش روی نظام بانکی نوین کشور طی چند سال اخیر، سیر فزایندۀ مطالبات معوق بوده است.روند افزایشی مطالبات معوق بانک ها در سال های اخیر، توان وام دهی بانک هارا بیش از پیش تضعیف کرده است.این مشکل در بانکداری نوین تا حد زیادی در حال پیشبینی و پیشگیری میباشد که مربوط به اعتبارسنجی مشتریان بانک است.به این دلیل اهمیت یافتن راهکارهایی برای رفع این مشکل بیش از پیش آشکار شده است.وصول مطالبات یکی از مسائل بسیار حیاتی برای بقای بانک ها میباشد که بررسی این مسئله و ارائه راهکارهایی در این مورد موضوع این مقاله می باشد.
کلمات کلیدی : شیوه ی نوین نظام بانکی.مطالبات معوق بانک ها.اعتبارسنجی.اعتبارات اسنادی.