بررسی بی اعتمادی مدیران بر محتوای اطلاعاتی

بررسی بی اعتمادی مدیران بر محتوای اطلاعاتی

سجاد صیادی1

1) دانش‌آموخته کارشناسی‌ارشد حسابداری دانشگاه شهید چمران اهواز

محل انتشار : یازدهمین کنفرانس بین المللی ترفندهای مدرن مدیریت، حسابداری، اقتصاد و بانکداری با رویکرد رشد کسب و کارها(icmeaconf.com)
چکیده :
بررسی بی اعتمادی مدیران بر محتوای اطلاعاتی بررسی میشود که فرضیه اصلی پژوهش به شمار می رود، تاثیر گزارشگری مالی فرضیه فرعی پژوهش هستند.دراین اینجاارائه صورتهای مالی موسسه کنترل شده است.از آنجا که به انتشار اطلاعات در بازار حجم دادوستد اوراق بهادار افزایش می یابد سرمایه گذاران می توانند به سبد سرمایه گذاری بهینه دست یابند که این امر خود به افزایش ثروت و رفاه اقتصادی آنان می انجامد.برای سنجش متغییر صورتهای مالی موسسه از امتیازهای متعلق به هر موسسه استفاده می شود. بررسی سود حسابداری بر ارائه صورتهای مالی موسسه که از سوداز سال های 1398-1399 مربوط به 10 موسسه برتر بورس استفاده شده است. یافته این پژوهش از طریق رگرسیون به روش اینتر وبا نرم افزار آماری اس پی اس انجام شده است وبه طور کلی نشان می دهد که بین بی اعتمادی مدیران بر محتوای اطلاعاتی رابطه معنا دار وجود دارد.
کلمات کلیدی : سود شرکت صورتهای مالی فعالیت تجاری تقسیم سود محتوای اطلاعاتی