بررسی تأثیر ویژگی های شخصیتی و هوشمندی رقابتی بر تفکر استراتژیک مدیران ارشد صنایع استان گیلان

بررسی تأثیر ویژگی های شخصیتی و هوشمندی رقابتی بر تفکر استراتژیک مدیران ارشد صنایع استان گیلان

محمدرضا قربانی براگوری1 مهدی یدالهی2 محمدرضا دارائی3

1) کارشناس ارشد مدیریت کسب و کار، دانشگاه پیام نور مرکز دماوند، ایران
2) استادیار، دانشگاه پیام نور مرکز دماوند، ایران
3) استادیار، دانشگاه پیام نور مرکز دماوند، ایران

محل انتشار : نهمین کنفرانس بین المللی تکنیک های توسعه پایدار در مدیریت و مهندسی صنایع با رویکرد شناخت چالش های دائمی (bmbeconf.com)
چکیده :
شخصیت بعد منحصر به فرد انسان است که او را از دیگران متمایز می سازد. هوشمندی رقابتی هنر یافتن، جمع آوری، فرآوری و ذخیره سازی اطلاعات به منظور دسترسی و استفاده پرسنل در تمامی سطوح سازمان و همچنین تفکر استراتژیک مبنای چشم انداز سازمان است. با توجه به اهمیت موارد فوق پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر ویژگی های شخصیتی و هوشمندی رقابتی بر تفکر استراتژیک بین نمونه 162 نفری مدیران ارشد صنایع استان گیلان پرداخت. روش تحقیق در این پژوهش به صورت میدانی و با استفاده از توزیع پرسشنامه بوده که در پایان نتایج حاصل از تحلیل با نرم افزار Smart PLS نشان داد متغیرهای مستقل توانایی پیش بینی متغیر وابسته را دارند. لذا فرضیه اصلی این تحقیق تأیید شده و می توان گفت ویژگی های شخصیتی و هوشمندی رقابتی بر تفکر استراتژیک مدیران ارشد تأثیرگذار است که با توجه به نتایج به دست آمده محقق پیشنهاداتی را ارائه می نماید.
کلمات کلیدی : ویژگی های شخصیتی هوشمندی رقابتی تفکر استراتژیک.