استراتژی‌های موثر بر همترازی استراتژی شرکت‌ها و تاثیر آن بر سیاست‌های منابع انسانی و عملکرد شرکت (مورد مطالعه: شرکت مخابرات استان البرز)

استراتژی‌های موثر بر همترازی استراتژی شرکت‌ها و تاثیر آن بر سیاست‌های منابع انسانی و عملکرد شرکت (مورد مطالعه: شرکت مخابرات استان البرز)

محمد زاده گرگان1

1) کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی-بازرگانی داخلی، دانشگاه آزاد اسلامی، بویین زهرا، قزوین

محل انتشار : نهمین کنفرانس بین المللی تکنیک های توسعه پایدار در مدیریت و مهندسی صنایع با رویکرد شناخت چالش های دائمی (bmbeconf.com)
چکیده :
هدف پژوهش حاضر « استراتژی‌های موثر بر همترازی استراتژی شرکت‌ها¬ و تاثیر آن بر سیاست‌های منابع انسانی و عملکرد شرکت، مخابرات استان البرز می باشد.روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش از نوع توصیفی-پیمایشی می باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی است .جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مدیران ارشد (روسا ومعاونین) و کارمندان مراکز مخابرات استان البرز می باشد که تعداد آن‌ها 480 نفر می‌باشد که براساس روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای و با استفاده از فرمول کوکران 213 نفر به عنوان حجم نمونه پژوهش انتخاب شدند. روشهای جمع‌آوری اطلاعات از طریق کتابخانه‌ای، میدانی و پرسشنامه بوده است. ابزار گردآوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه استاندارد بوده و روایی پرسشنامه از نرم افزار lisrel مورد بررسی قرار گرفت و پایایی آن با بررسی آلفاکرونباخ ، که برای کلیه سوالات 92 درصد بوده است. برای تحلیل داده های پژوهش از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده است.از آزمون‌های توصیفی درصد، میانگین، انحراف معیار، واریانس و آزمون های استنباطی کولموگروف اسمیرنوف-آزمون tتک نمونه‌ای، تحلیل عاملی تاییدی، و معادلات ساختاری با کمک نرم افزارهایspssوlisrel استفاده شد. نتایج حاصل از این پژوهش شامل 5 فرضیه اصلی بود که مورد بررسی قرار گرفت.در فرضیه اول، استراتژی کسب‌وکار بر همترازی استراتژی شرکت‌ها ، در فرضیه سوم، استراتژی منابع انسانی بر همترازی استراتژی شرکت‌ها ، در فرضیه چهارم، همترازی استراتژی شرکت‌ها بر سیاست‌های منابع انسانی و در فرضیه پنجم، سیاست‌های منابع انسانی بر عملکرد شرکت تاثیر مثبت و معناداری دارد اما در فرضیه دوم، استراتژی بازاریابی بر همترازی استراتژی شرکت‌ها تاثیر مثبت و معناداری ندارد. پیشنهاد می شود رابطه بین استراتژی بازاریابی بر همترازی استراتژی شرکت¬ها در یک سازمان دیگر مورد بررسی قرار گیرد و مشخص گردد که آیا در سازمان دیگری تاثیر مثبت و معنی داری دارد یا خیر؟
کلمات کلیدی : استراتژی¬کسب‌وکار¬ ¬ همترازی¬استراتژی¬شرکتها ¬ استراتژی¬بازاریابی استراتژی¬منابع¬انسانی سیاست‌های منابع انسانی عملکرد شرکت